måndag 24 november 2014

Hur man får egentid i badkaret

1) Baka chokladbollar
2) Lägg upp dem snyggt på ett fat
3) Visa den panka godissugne tonåringen
4) Säg "Du får hälften om du passar din bror medan jag badar i en kvart"
5) Stanna i badet en timme
6) När tonåringen klagar över att du badade längre än du sagt erbjuder du flott att hon ska få ALLA chokladbollar som är kvar
 
Alla glada, alla nöjda! Jag är ren, Molla chokladstinn, och Kaptenen är stjärnögd över att få lekt med idolsystern en hel lång jättestund!
 
Fast det var i lördags. Idag är jag snorsjuk och har hur mycket egentid som helst ändå.
 
 

2 kommentarer:

  1. Haha, det är SÅ man gör! Jag som vägrade göra chokladbollar till Matilda igår. Fast hon så flott erbjöd sig att titta på när jag gjorde det. Men så gillar jag inte att bada badkar heller.

    SvaraRadera
  2. Gud vad smart!!! Den ska jag ta!!

    SvaraRadera

Vassego, här är Pratpinnen!