måndag 7 februari 2011

Matsedel. Ish.

Ni är så himla gulliga och skriver så snälla saker och hejar på mig hela tiden!!! Jag tror jag älskar er. På riktigt!

Den här veckan kommer jag inte att laga så mycket mat....
Jag är nämligen inte hemma det allra minsta lilla nån endaste kväll före torsdag? Illa! Det får helt enkelt bli Dr Evil som lägger ut en matsedel.
  • Idag har de ätit korv och potatismos. Jag åt fetasallad.
  • I morrn ska de äta prinskorv och pasta. Jag ska äta proteindryck. Både till lunch och middag. Och så ska jag ducka för fikat på föräldramötet med.... det gör jag ju iofs alltid eftersom jag har bacillskräck!
  • onsdag vet jag inte vad de ska äta, men jag kan tänka mig pyttepanna. Jag ska på AW och dricka ett glas vin. Till lunch ska jag försöka fixa fram en kesolåda. Middag blir väl kanske ett ägg eller nåt?
  • Torsdag är vi hemma allihop och tvättar=) Då står det mellan kycklinggryta med fläsk och avocado eller taco för att göra Molla glad. Det får jag äta, men skippa chipsen *vilket är lugnt för mig*
  • fredag.... på fredag ska vi äta rostbiff! Rostbiff is da shit! Och i helgen tror jag vi ska börja gnaga på den där Bambi som snart ska ligga i vår frys. Återigen beror det lite på Odd Molla, om hon är hemma eller ej. Hennes pappa hålls och härjar nu igen. I all välvilja ska tillägga, men alla som kommit hem till en glad blöt hund samtidigt som man håller porslin insmetet i diskmedel vet vad jag menar: även välvilliga varelser kan ställa till med stor skada.....
Jag ska strukturera upp det här, jag lovar. Jag ska åtminstone inte gå upp den här veckan. Förmodligen hugger jag ett recept ur boken för varje dag, jag har det mesta hemma men ingen tid att planera? Och räddningen finns alltid i form av ägg, ägg, ägg eller proteinpulver=)

3 kommentarer:

  1. Din liknelse om hund och porslin gillar jag!
    :-) Låter som en bra matvecka.

    SvaraRadera
  2. Ägg e alltid bra dock inte ägg.. luft i magen

    SvaraRadera

Vassego, här är Pratpinnen!