lördag 5 oktober 2013

Pajdag

Jag tål sömnbrist ganska bra. Dr Evil däremot, svimmar av en sömnlös natt. Av den anledningen är det jag som tar vår son om nätterna. Nu har dock Kaptenen härjat i en hel vecka nattetid, och min gräns är uppnådd. Upcoming natt är det Dr Evil som ska rodda Kaptenen och jag ska sova- yippiiekayey!!

Men nu idag, för att inte svimma av trötthet, gör jag paj. "Ny dag, ny paj" som Blond Beauty brukar säga. En citronmarängpaj för att Dr Evil har aldrig *hur i hela fridens namn har han kunnat missa det i samma hushåll som mig? Jag förstår inte?* smakat det, och då citronmarängpaj innehåller massiva mängder ägg en liten mangopaj och en chokladswirlpaj till Mumlan. Samt en inbjudan till tjocka släkten att komma och äta paj för annars sätter jag i mig hela själv.

Lite ont i magen har jag med. Sålde en Lovely Knit på Blocket, och då jag själv köpt den begagnad skrev jag ut alla brister jag kunde hitta, samt att jag inte har något kvitto och därmed inte kan garantera äktheten *men jag har gjort alla tester och synat den vad jag kan. Jag är inte intresserad av att vare sig äga, sälja eller köpa kopior mer än nån annan!* och så la jag priset i nivå med vad en yllenoppig, använd kofta är värd. Men jag inser i efterhand att jag aldrig skulle sagt "ingen garanti".... Köparen är nu jätteupprörd och hävdar att hon är lurad. På en kofta för 450:- med alla brister påtalade?! Jag blir så trött. Det hon tar upp som lurendrejeri är precis de punkter jag själv redan pekat på. Och visst är det så att LK-kopiorna är i syntet? Min är i tjock, nopprig ull.... Dock: vad ska jag göra nu? HATAR känslan av att nån är sur på mig, t o m nån jag inte känner!Vad säger ni OM-kännare därute?

3 kommentarer:

  1. Jag förstår precis vad du menar! Jag har också förbaskat svårt för att någon är irriterad på mig, sådär så jag till slut knyter knut på mig själv för att andra ska vara nöjda. Det är inte så bra. Där har shoppen varit bra terapi. Om vi gjort allt för att kunden ska bli nöjd (precis som du har) och den ändå är arg och sur av någon anledning, så låt den lämna tillbaka och sälj till någon annan som uppskattar det du sålt. Vissa människor är så fräcka så du anar inte!!! Och går på nåt sätt igång på att göra det helt omöjligt att få dem nöjda. Men de flesta av våra kunder är de raraste som tur är!!! Låt köparen lämna tillbaka tröjan och sälj den till någon annan som förstår att det du säljer är en okej deal och som blir glad för din tröja. Vill hon inte lämna tillbaka utan bara få ner priset försöker hon nog bara jäklas... för att hon tror att hon kan.

    Slå näven i mattkanten (för så liten känner jag mig ibland) och säg ifrån! Hoppas dina pajer smakar alldeles utmärkt!!!

    Kramar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Å tusen tack fining/ar, det var nog precis vad jag behövde höra! KRAM!

      Radera
  2. Noppror är väl inga tecken på kopia! Gå in på Pinglas blogg och kolla in hennes inlägg om kopior. Där står det klart och tydligt vad som kännetecknar kopiorna. Pinglas Pärlor heter bloggen. Hon har gjort ett gediget arbete med att kartläggs Odd Mollykopieträsket. Hänvisa sen köparen dit och be henne dra åt helvete sen! Är så jävla trött på alla dårar i köp o säljsvängen nu!! Kram

    SvaraRadera

Vassego, här är Pratpinnen!