måndag 17 februari 2014

I sann Sherlock-anda

I sanning en toppenhelg. Långpromenad, Kaptenen fick hälsa på kaniner, höns och getter för första gången i sitt liv, Ola Salo som en fantastisk Jesus och två kilo godis (Nej, jag åt inte upp allt. Faktiskt.) och massor av kvalitetstid med de jag gillar bäst.
 
Dagens spännande anekdot bestod i att jag testat på riktigt, the hardcore way! Bakgrund:
  • Vi bor trångt, trist och inte alltför spännande för en f d bondkisse. Skitsyster d y förbarmade sig över mina stackars katter och gav dem ett GIGANTISKT kattklösträd, ett sånt man kan klättra runt i. Det tronar numera mitt i vårt vardagsrum.
  • 2) Som Buzzadör testar jag just nu Oral-B-borsthuvuden till min tandborste. Hittills har de varit mycket bra. Här kommer vi dock till testbiten...
Eftersom vi bor ruggigt trångt, står min tandborste på laddning i vardagsrummet, bakom ett stort skåp (Chict, jag vet) Det har dock fungerat ganska bra, i varje fall tills bäbisen började krypa!! Igår när jag skulle använda min tandborste tyckte jag den verkade lite konstig, liksom....luddig? Vilket ju är konstigt eftersom det var ett helt nytt borsthuvud på den! När jag tittade lite närmare på den insåg jag dock varför: nån har polerat kattklösträdet med min tandborste....
 
Jag har tre misstänkta
  1. Dr Evil- men eftersom han hånglar hyfsat regelbundet med mig samt har bakterieskräck skulle han nog välja andra sätt att förstöra mitt liv.
  2. Nån av katterna-men varför skulle de vilja befläcka sitt älskade klösträd?
  3. Bäbisen. Det brummar skojigt, man FÅR inte röra mammas tandborste, den var gömd och alltså ajaj. Jag tror vi har vår gärningsman!
Så.... nån som har ett tuggummi att låna ut?

4 kommentarer:

  1. Blä, Usch och Urk!
    Men ändå rätt innovativt av Bebisen?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oh that Bäbis! Ja det var det- det ska han ha cred för den lille rackarn:-)

      Radera
  2. Hahaha! 1-0 till Kaptenen;) Kram!

    SvaraRadera
  3. Ha ha ha! Ja, det är dags att flytta den!

    SvaraRadera

Vassego, här är Pratpinnen!