tisdag 17 juni 2014

Råmar högt av saknad

Dr Evil och Kapten Nilkrokodil har åkt på semester söderöver till farfar. Anledningen till det är att jag ändå ska jobba en massa och ändå inte kommer vara hemma, vilket väl är en ypperlig anledning till att de ska passa på att åka iväg, men även att jag ska sluta amma!
 
Sluta amma är ju en baggis, det vet ju alla som försökt. Det är ju bara att stänga av kranen liksom- NOT! Det har bara gått lite över ett dygn, men jag har redan fått mjölka ur ett antal gånger, ta upp amningsbhn ur återvinningspåsen samt gråta en skvätt och förstå  hur omjölkade kor mår. Typ så.
 
 Men Bäbisen tar det bra. Han har vaknat och varit törstig, sen har han somnat om med sin pappa och på det hela taget sovit bättre än han gjort på nätterna den senaste månaden- det här är rätt beslut. Det är bara mammahjärtat som sörjer en förlorad era.
 
Och ikväll ska jag dricka vin. I morgon kommer de hem. Sen är allt som det ska vara igen!

4 kommentarer:

  1. Så fort man är ifrån ungarna så vill man ha dem här igen. Och lite tvärtom ;) Vin blir nog bra!

    SvaraRadera
  2. Synd att jag inte kan komma och ta det där glaset vin med dig i kväll! Kram

    SvaraRadera
  3. Kon saknar inte båset förrän det är tömt... Tänker att vin ändå kommer att hjälpa upp det hela litet!

    SvaraRadera

Vassego, här är Pratpinnen!