tisdag 17 februari 2015

Saker som gör mig skitsur idag

  • att man kan kvala in till Mensa, räkna ut jättelångakrångligasvåra hypotenusformelkvadrater om vilken vätska som ger pulver till gas och veta den teoretiska bakgrunden till varför äpplen faller men moln svävar och ändå inte BEGRIPA ATT DUSCHDRAPERI SOM INTE STRÄCKS UT MÖGLAR. För helvete och sjuttielfte gången liksom?!
  • det är tisdag. Tisdagar borde faaaan förbjudas.
  • att när det ändå är typ den enda tisdag man står ut med, alltså Fettisdagen, så får vi ändå inga semlor på mitt jobb för det har ingen tänkt på, för det är så det funkar på det här stället
  • att jag fortfarande jobbar kvar på ovan nämnda ställe eftersom jag igår fick mitt sjuttielfte tack-men-nej-tack-du-verkar-ganska-kass-mejl
  • att jag har lyckats bli pank den här månaden med så jag inte kunde storfynda på halva-priset-på-Vagabond i helgen

5 kommentarer:

  1. Hahaha! Underbart inlägg i all bedrövelse :)

    SvaraRadera
  2. Men vafan! Jag får inte heller någon semla här! Skitjobb! Jag söker också annat jobb. Det är semlorna det hänger på! Eller bristen på semlor snarare. Aaargh!

    SvaraRadera
  3. Och jag som precis nu har fattat att det är semmeldagen. Inte kommer jag att få någon semla heller, tror jag, om jag inte får det på mötet ikväll. För övrigt anser jag att företag som skickar mejl till dig utan att på bara bönande knän ber dig komma och jobba hos dem, är dumma i hela huvudet. Puss på dig.

    SvaraRadera
  4. Men du verkar ju inte ha blivit magskjuk iaf! Yay!!

    SvaraRadera

Vassego, här är Pratpinnen!