torsdag 17 december 2015

Hur förhålla sig grå i tillvaron

Ända sen jag i kanske 5-6-årsålder såg en tant med blåtonat hår har jag velat ha stålgrått hår. Med mitt sträva, tjocka, röda barr till hästman har det dock varit en omöjlighet- men sådant brukar ju lösa sig naturligt med ålderns rätt. I min familj är vi tämligen mörka och blir grå tidigt, så nånstans från 30-årsåldern räknade jag med att det skulle vara ur världen. Inte bara för att få vara gråhårig, utan även för att med ljusare hår kunna färga vad jag ville, utan att behöva tänka på att försöka ljusa upp håret först. Men tji har jag fått för det- jag har hittills, i den mogna åldern av snart 42, hittat typ 5 grå strån sammanlagt....




Nu är ju min nuvarande frisör lite av en piratkapten, så när jag nämnde grått tändes en glimt i hans öga.... han tog det som en utmaning. Och 6 timmar senare var mitt hår fantastiskt rökgrått!!


Men säg den lycka som varar för evigt.....Om nu nån försökt hålla en röd nyans i sitt hår och vet hur lätt det tvättas ur, kan jag säga att det är INGENTING mot grått hår! Nada!


Men nu har jag hittat grejen. Det mest fantastiska som nånsin hänt hårvården sen Elnett.








Grazette Colour Mask Anthracite. Kom ihåg var ni hörde det först.

1 kommentar:

Vassego, här är Pratpinnen!