tisdag 27 mars 2012

Det var bättre förr

Jag pallar inte sommartid. Jag gör det bara inte. Eller för den delen vintertid- det är det här med omställningen som inte går bra? Och ja- jag VET att alla andra också tycker det är jobbigt. Sisådär första morgonen är ju hemsk ju! Man är så TRÖTT första dagen! Men jag är sån här i en vecka.... eller två. Eller upp till en månad förra hösten. Det är möjligt att jag kan verka som en ung pigg ärtig revolutionär *håll bara med är ni snälla. Jag är inte på humör till nåt annat* men mentalt är jag en en knarrig farbror som vill ha det som det alltid varit, dricka kaffe på fat, ha tofflor på fötterna och lyssna på P4 i bakgrunden medan jag muttrar över ledarsidorna i morgontidningen och konstaterar att allting var bättre förr. Sån är jag. Sånt mår jag bäst av- att kasta om tid och rum är i sanning inte min grej!
 
Så idag är jag bakfull. Eller nja, det är jag ju inte egentligen, trots närvaro på AW igår drack jag enbart mineralvatten och jag var hemma kl 19, varvid jag åt vegetariskt och tog en stärkande promenad *inser ni nu på vad jag grundar mitt påstående om att jag är en konservativ farbror?!* och låg sen i sängen 22.15, men det hjälper inte, jag mår som efter en bättre utekväll i alla fall?
 
Som jag brukar säga. Det var bättre förr. När det inte var sommartid. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vassego, här är Pratpinnen!