onsdag 27 augusti 2014

Hej vardag och rutiner!

Det här är de stickrepliker som valsar runt hemma hos oss just nu:
  • Vad har du där älskling? Oooooooops får mamma den!!!
  • Nej jag är ledsen, du får faktiskt äta i skolan även om det är äckligast i världen enligt dig, jag betalar faktiskt skatt för att du ska äta där och jag tänker inte betala samma lunch två gånger
  • Men man kammar sig inte med smörgåsen ju?
  • Studiedag igen? Och vaddå "det står svenska på schemat men det ÄR egentligen en håltimme", jag går inte på den
  • Kliv av katten är du snäll
  • Vet du var pappas andra sko är? Jaha kastrullskåpet, det borde jag begripit
  • Jag borde nog duschat men nu hinner jag inte
  • Får jag mobilen? NEJ INTE I TOALETTEN!!!!
  • Jag skiter fullkomligt i om alla andra får vara ute till klockan 3 på natten, och röker du när du använder min jacka bränner jag upp ditt rum
  • Nu igen?
  • Var låg den här räkningen? Den har jag missat totalt
Och så säger folk att man inte hinner prata med sin familj tillräckligt mycket!

1 kommentar:

Vassego, här är Pratpinnen!