fredag 22 augusti 2014

Veckans matsedel- mer grönt åt folket!!

Känner starkt att i brist på blogginspiration så tar jag till mitt gamla beprövade knep med veckomatsedlar! Vad tror ni om det? Inte så kul, inte så avslöjande, inte så spännande men definitivt en sån grej jag själv vill läsa hos folk!

Fast lite avslöjande blir det trots alls... Mumlan har gått och blivit vegetarian, något som ligger mig som gammal grästuggare varmt om hjärtat, så vi har beslutat att avföra vår tradition med meatfree monday till att istället en dag i veckan äta kött och resten inte! Dock tänker jag äta fisk och skaldjur, och ägg (fast inte för Mumlan...) och mjölk finns också med i recepten. Dr Evil är väl sådär glad, men finner sig i beslutet så länge han, om han känner för det, får laga sin egen mat i värsta fall. Det får han så gärna. Jag tror , om jag känner honom rätt, att han kommer stoppa i sig det mesta med glad min
 
Så mina vänner- det här äter vi nästa vecka hemma hos oss!!
 
Måndag: Vegetarisk lasagne. Vad finns mer att säga liksom?:-)
 
 
Onsdag: Torsk med ägg- och räksås, samt kokt blomkål
 
Torsdag: Kikärtsbiffar med nån slags grönsaksröra? Minns inte var jag såg receptet, men misstänker starkt Green Kitchen Stories.....
 
Fredag: Här blir det nog nåt slags kött? Jag är rätt så inne på renskav!
 
Lördag: Kräftskiva. Oh the joy!
 
Söndag: pizza. På den får man lägga vad man vill! På min blir det spenat, champinjoner och soltorkade tomater iaf.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vassego, här är Pratpinnen!