måndag 26 januari 2015

Skoförlust halv åtta på morgonen

Dagen började med en riktig helvetesmorgon med en borttappad sko.... och nej. Vinterskor har jag faktiskt inte flera uppsättningar av, jag har en riktigt bra och varm samt en fodrad gummistövel (när jag säger jag menar jag gossebarnet- jag har flera uppsättningar skor! Å andra sidan är inte ett enda par av dem vinteranpassade....) men det är för kallt att ha den fodrade gummistöveln utan sockor i och ALLA de låg på förskolan.... Kaptenen hjälpte till under letandet så gott han kunde genom att lägga allt löst som framkom i letandet i den trasiga tvättmaskinen samt lägga fram sin gosepanda och uppmuntrande erbjuda "mamma LÅNA padda". Tack mitt barn. Oerhört hjälpsamt.
 
Nu är jag på dock på jobbet, vilket ju egentligen inte gör mig gladare men här har vi LEMON MACAROON TEA! Alltså människor? Varför har ingen berättat det här för mig tidigare??
 
Nu ska jag fortsätta dricka te och se jävvligt upptagen ut. Ha en fin måndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vassego, här är Pratpinnen!