lördag 14 december 2013

Det var det där med fredag den 13:e....

Mumlan är den största olycksfågel som går i ett par skor. Eller rättare sagt, snubblar ur ett par skor i tid och otid? Hela dagen igår väntade vi på att hon skulle få till nån form av fall-, stick, bränn- eller sårskada, men icke! Istället avslutade vi dagen med att jag valsade in i en träleksak som låg och drällde på golvet och bröt tån. Om Mumlan är skadeglad? Kan man säga!

Jeansen ja! Klart ni ska iväg och köpa jeans! Det här är alltså originalet: Please! Fantastiskt snygga, fantastiskt sköna men handen på hjärtat, väldigt dyra. Ca 1300-1600 för ett par. Ser ut så här

 Bild tagen från Elsa Leonie, Please 3B Classic, 1549:-

Kappahls är precis likadana. Inklusive de vita slitningarna. De kostar dock 399:- och igår var det 30% rabatt, men det dyker ju upp med jämna mellanrum i den affären (vet ärligt talat inte när jag köpte nåt till fullpris på Kappahl senast?) Dessutom, en brutalt viktig aspekt: Pleasejeans är svårt att köpa rätt storlek, för man har verkligen ingen aning om hur mycket de töjer sig?! Kappahljeansen håller hittills formen alldeles utmärkt! Så här ser de ut

Bild snodd från Kappahl. Om nån nu missade det:-)





Så kamrater- mot Kappahl med er!! Själv ska jag linka runt och klä granen och se Downton Abbey. Tänk sicken bra lördag!

5 kommentarer:

  1. Hej Kappahl och varför skulle du bryta tån? :( Det gör ju.....ont.
    Kramar och trevlig kväll önskar jag dig trots linkande.

    SvaraRadera
  2. Snygga jeans! Måste testa. Och som du skrev, Kapp Ahl och fullpris? Nä.
    Och jag sparade oturen till idag. Stukade tummen, gammal handbollsskada som gör att den är lättstukad. ;)

    SvaraRadera
  3. Snygga KappAhljeans! Ska kollas in! Och stackars din tå! Kram

    SvaraRadera
  4. Ok! Kapp Ahl får mitt besök i veckan.

    SvaraRadera
  5. Tack för tips! Har några kuponger där!

    SvaraRadera

Vassego, här är Pratpinnen!