måndag 30 december 2013

The year of the year of 2013

Januari gjorde Dr Evil bort sig när jag skulle på vattengympa, vi hittade en snopp på den ännu  ofödde Kapten Guppy och  Mumlans lärare var nog full. Enlligt Molla i alla fall.

I februari skrev jag om killen allting handlar om,  jag hade jävvligt svårt att sova, hade lite svårt med Mollas lilla egenhet och vann finfinavantar och mössa av gulle-Rosen!

Mars.... alla, jag menar ALLA våra hushållsgrejer hann gå sönder, Dr Evil visade ännu en gång sitt stöd som blivande fader och jag började titta på tv. Helt sjukt så mycket skit det fanns där?

April dånade fram och jag insåg helt plötsligt med en chock att jag skulle få barn om en månad,hade rabies och fyllde år.






Maj sköna maj och jag njöt i fulla drag, både av fotbehandlingen och av att Bergslagens skönaste böna Linda kammade hem MIN skylt till mig!

Och sen var han här. Kapten Guppy.

I juni var min stora på festival, min mellan var undflyende men ibland där ändå och min minsta skrek och skrek och skrek och blev inte stor som han skulle.


Men finaste Ella var där,  som alltid. Och finaste Mrs Metal och finaste Blond Beauty och Ömma Modren och Skitsystrarna. Dock inte när vi fastnade i hissen i värsta högsommarvärmen:-)

I juli försökte övertala Dr Evil att eftersom han är snyggare än jag, är det han som får sälja röv när pengarna tryter. Detta samtidigt som att vi började leta hus trots den finansiella krisen.... Den finaste kissen somnade in och jag saknar honom fortfarande.


I augusti skrek Kaptenen fortfarande, men lite mindre och hans viktkurva vände definitivt.

September. Då var jag på Memelie-event *och nu har jag äntligen köpt den där klänningen- jippi!!*och haute couture-utställning på samma dag, jag började träna så smått och på nåt sätt kändes det ändå som att livet började återgå till mer normala former?

Oktober och dess väder åskådliggjorde platsbristen i vårt hem, vilken iofs åtgärdades lite av att ADHD blev för mycket för oss och Molla flyttade till sin pappa. Karma drabbade äntligen gnomelektrikern from hell samt Kaptenen som vann en Luna.

November kom och november gick. Jag började med karmfulness på allvar och klippte av mig allt hår. Och cancer hade jag inte heller?

December medförde en skovinst från Memelie,  bäbisen sover fortfarande inte men är helt ljuvlig och trots att jag varit hemma ett helt halvår köpte jag alla julklappar i sista minuten i alla fall.

Tja, vad kan man säga? Det har varit ett händelserikt år. Det största är naturligtvis Kaptenen, men så här när man ser tillbaka inser man hur mycket vatten som egentligen flutit under broarna.





Sju månader har gått sen han föddes, och om en vecka går jag tillbaka till jobbet. Men mer om det 2014:-)

Ett Gott Nytt år alla fina! Stort tack för att ni fortfarande hänger i-nästa år firar jag tio år som bloggare och tänkte fira det med att kamma till mig i fråga om frekvensen och innehållet i bloggen. Den som lever får se....



2 kommentarer:

  1. Bra sammanfattning! Och den där stinky-rumpan är ju bara för bedårande! Kram

    SvaraRadera
  2. Tio år!? For real? Jag bugar och bockar. Jag har bloggat ett (1) år.
    Hoppas 2014 visar sig från sin finaste sida för dig och din familj <3

    SvaraRadera

Vassego, här är Pratpinnen!