måndag 12 maj 2014

Vad sa du sa du?

Helgen bjöd på både glädje och sorg. Smärtan i att begrava en högt älskad mamma, svärmor och farmor samt att vagga-vagga-vagga en febrig ledsen Bäbis,  men å andra sidan det fina i sammahållningen som uppkommer genom nya roller, vacker grönska och hur fantastiskt det är med årets första rabarberpaj (som till råga på allt var en av de godaste Ömma Modren åstadkommit nånsin!)
 
Men nu är det ny vecka och nya tag. Dessvärre inleder jag den med att vara döv på ena örat, som dessutom gör ofantligt ont- jag tror jag helt enkelt åkt på en klassisk öroninflammation! Fördelen med sådana är att de går över av sig själva om man väntar tillräckligt länge- YAAAAY säger hon som hatar sjukhus:-) Skojigt nog påpekade min skånsktalande kollega torrt "och så jobbar du ihop med såna som oss med, det gör ju inte att du hör bättre precis".....
 
Och nu har jag haremsbyxor- ett par av de jag förevisade häromdagen från toppenservicebrudarna på Mandeldesign, och ett par vanliga klassiska från Tradera. Sköna maj välkommen säger jag bara!

1 kommentar:

  1. Jobbigt med både begravning, öroninflammation och febrig bebis.....
    Men dom där haremsbrallorna från Mandeldesign vill jag allt se på dig! Kram

    SvaraRadera

Vassego, här är Pratpinnen!