söndag 30 januari 2011

Äntligen

Nej, jag har inte gett upp mina försök att gå till Paris- min jäffla stegräknare har helt gått åt skogen IGEN... trogna läsare kommer kanske ihåg att jag tagit upp det här fenomenet förut. Nu har jag iaf äntligen tagit mig i kragen att beställa en ny.



Helgen har varit extremt lugn och skön med träning, trevligt sällskap (Dr Evil, Mumlan och Mumlans kompis vilket räcker för mig- ibland är det skönt att slippa alltför mycket folk omkring sig?) samt pannacotta. Tyvärr är jag ju lite dum i huvudet: om man bara får äta en extravagans en gång i veckan, älskar pannacotta men är inte så förtjust i chokladpannacotta och fullkomligen AVSKYR kombinationen apelsin och choklad- varför då göra en apelsinchokladpannacotta?? För lite kolhydrater i hjärnan helt uppenbarligen....

Nu ska Dr Evil till stan och byta kläder och sen ska vi till Ömma Modren och Flygande Holländaren på helgfika, sen ska Dr Evil och jag köra kettlebells och sen kommer Odd Molla hem seeent ikväll.

Ha en underbar söndag- det ska vi ha!

3 kommentarer:

  1. Jag köpte en riktigt bra stegräknare förra året. En som kunde ligga i fickan och inte behövde klämmas fast i ett skärp eller linningen. Men jag tappade den, och i stället för att köpa en likadan så köpte snål-stina här en billigare och sämre! Nästa gång den försvinner - för det gör de alltid förr eller senare - ska jag köpa den bra om än dyra räknaren igen. Kvalitet brukar löna sig.

    SvaraRadera
  2. Orka stegräknare säger jag. Jag vet absolut att jag går för få steg, ca 8 000 för få steg genrerellt, per dag. Men jag vägrar tvångsgå. Och chokladapelsinpannacotta låter vedervärdigt. Hallon och choklad är däremot gott.

    SvaraRadera
  3. Apelsin och choklad som är så gott ihop:) Stegräknarna blir en dyr historia för dig;) Kram

    SvaraRadera

Vassego, här är Pratpinnen!