torsdag 27 januari 2011

Ekologiskt

Jag är medveten om att ekologiskt är ganska dyrt, och att det är en av anledningarna till att många väljer bort det alternativet- ibland även jag! T ex vad gäller kött, som kanske egentligen är en av de viktigaste grejerna, är jag fullkomligt USEL på att välja ekologiskt. Men i de små sakerna skiljer det ofta bara några kronor, t ex vad gäller mjölk och grädde, kakao (där man dessutom lika gärna kan slå till på fair trade när man ändå är igång!), fröer av olika slag och lite annat smått och gott- där kan man lika gärna välja ekologiskt!
*Men nån insatt person får gärna tala om för mig varför jag ska köpa ekologisk honung; hur vet man att fritt flygande bin bara ätit ekologisk nektar? Är det tillfångatagna bin? Eller är jag grundlurad? Nja, jag tror jag håller mig till lokalproducerat- vilket ofta är ett helt ok alternativ!*

I alla fall... jag älskar keso. Mumlan älskar keso. Det går ett antal burkar keso i det här hushållet varje vecka- och ibland är det ganska svårt att få tag i ekologisk keso, men det finns! Registrera dig här så får du två provförpackningar ekologisk keso, och nästa gång du är i affären och tvekar mellan två förpackningar och 3 spänn- ta det ekologiska alternativet! Många bäckar små vet ni och tillsammans är vi starka och vi människor är som en gröt och alla andra underbara klyschor i alla ära, men det ligger faktiskt nånting i det!

1 kommentar:

  1. Så rätt så rätt!! Så klokt så klokt!!
    Ekologisk Keso....det ska jag spana efter!

    Tomatsoppa med stora klickar Keso i mmmmmmums...säger jag bara!!

    Ha en fin torsdag!
    Kram Eva

    SvaraRadera

Vassego, här är Pratpinnen!