torsdag 27 januari 2011

Halvtidsrapport: it ain´t over ´til the fat lady sings!

Ok... tre veckor har gått och i god projektanda är det dags att göra en utvärdering: är jag på rätt väg och är det här en metod som funkar? Personligen är jag nöjd. Det är lätt att följa menyerna, jag gillar i princip all mat- men får erkänna att de mångna salladerna till lunch kan vara lite av ett aber på vintern, men det är förbannat goda sallader så det väger upp- och jag är inte särskilt sugen på andra saker? Hittills har jag inte fuskat och endast avvikit vid två tillfällen: det ena ett äpple på jobbet och det andra Ömma Moderns goda, hembakta bröd med massor av frön i, så det känns som ganska bra val båda två. Det funkar strålande med familjen, det är lite halvsvårt att få ihop det med träning men det problemet har jag ju alltid, inte bara nu och det får helt enkelt funka. Det känns lite trist att centimetrarna stannat av sista två veckorna, det är i princip bara midja och tuttar som fortsätter dippa, men jag får hoppas att de andra rusar ifatt så småningom Jag är även medveten om att den här hyfsat snabba viktnedgången inte kommer att vara för evigt, och jag förbereder mig mentalt på den dagen *vilket inte förhindrar att jag kommer bli såååå deprimerad när det händer=)*


Sååååå...Halvtidsrapport efter tre veckor- jag tycker jag är förbannat duktig faktiskt?

Vikt: -4,6 kg
Bröst: -8 cm
Midja: -7 cm
Höft: - 4 cm
Överarm: -1 cm
Lår:- 3
Sammanlagd summa centimetrar (rätt meningslöst, men jag blir glad av att läsa det!): - 23 cm

Jag fortsätter. Häng med och heja på mig ända in i mål!!

15 kommentarer:

  1. Yeee! Vad duktig du är! Skitabra jobbat!
    Följa menyer, det har jag aldrig klarat, inte ens utan dieter. Går bara inte. Har inget i frysen heller av samma orsak, springer till ICA som är 50 meter bort och köper det som behövs typ 30 sek innan maten ska tillagas... :)

    Alltså, jag säger det igen, du FÅR ta bort ordverifieringen! Jag lovar! :)

    SvaraRadera
  2. Jaaaa! Du har detta djävulens verktyg och det kommer upp varje gång jag kommenterar hos dig och därför gör jag det sällan fast jag nästan alltid har något vettigt * harkel * att tillägga till dina inlägg!

    SvaraRadera
  3. tersha
    fick jag skriva nyss...
    och nu blev det
    fieve...

    :/

    SvaraRadera
  4. Jag åtgärdar. Snarast. Men om du vill så är det ok att skjuta mig- jag skulle förstå dig!

    SvaraRadera
  5. hahaha.... Näää, inte den här gången! Men ska bli en så flitig kommenterare här nu, så du kanske önskar att du hade kvar det! ;D

    SvaraRadera
  6. HEJA; HEJA! Det där går ju hur bra som helst.

    SvaraRadera
  7. Och nu måste du skriva ett jättelångt inlägg som förklarar varför du haft ordver, så folk inte tror att du bara är elak och dum! :D

    SvaraRadera
  8. Grattis för bövelen! Fantastiskt bra jobbat. En fråga bara, vad kör du för diet? Jag har helt missat det, och det står säkert väl synligt men jag hittar det inte.

    SvaraRadera
  9. Jösses! Ingen ordverf! Så paff jag blev. bra.

    SvaraRadera
  10. Det är väl skitbra jobbat! Kram!

    SvaraRadera
  11. Nej jag vet- jag har äntligen fattat att JAG hade ordverifiering.... illa. Jag ber alla om ursäkt för detta!

    Singelmamman: GI, en bok av Ulrika Davidsson och den andra, Ola nånting.... "6 kilo på 6 veckor" heter den- och fortsätter det så här så kommer det ju faktiskt att funka?

    SvaraRadera
  12. Duktigt jobbat!
    Centimetrarna är fantastisk pepping faktiskt, för även sen när den dagen kommer då vågen hakar upp sig så kan man mäta att det händer något. -23 cm jäklaranamma!

    Grattis!

    SvaraRadera
  13. Ok, de böckerna har jag också. Ska kolla i dem idag, nu när jag har en ledig hemmadag. Än en gång; Satans bra jobbat!

    SvaraRadera

Vassego, här är Pratpinnen!