fredag 19 augusti 2011

Förbannade Skarsgård!

Rasande vecka i rasande fart, och det är en trött tjej som griper sig an fredagen.... Gårdagskvällen såg ut ungefär så här.
 
21.00: Visst fan. Gå till närlivs och köpa bröd och kattmat, oooorka åka till billigare Maxi, jag prioriterar att komma i säng i stället.
21.30: Hmmmm, lite True Blood i sängen kanske?
22.00: Ska bara....
22.30: Just det.
23.00: Första avsnittet på en ny säsong är nästan som en julklapp?
00.00: Bara ett avsnitt till....
01.20: MÅSTE stänga av nu!
...zzzz......
05.00: Neeeeej..... inte redan uppgång.....
 
Nu förbannar jag såväl vampyr- som Skarsgårdssläktet; jag är JÄTTETRÖTT! Ikväll blir det kräftskiva, och ambitiös (och bra. Like him a lot) som min nya chef är tyckte han jag kunde komma in till kontoret lite tidigare för en överlämning till en kollega av ett projekt. Absolut. Visst. Jorå. See you there. Men jag tänker ta igen det i slutänden av kvällen, var så säker..... Överlag brukar det vara väldigt trevliga fester på mitt jobb, men jag är lite försiktig i sådana sammanhang, fester spårar ur lättare än man tror och i ett professionellt sammanhang vill jag vara hundra på att jag hängde med på allt som hände. Ett glas, två om det fylls på mitt i *ni vet sån där bra-snål restaurang påfyllning där man bara hinner dricka halva glaset innan nån fyller på, och det då räknas som två? Såna är perfekta på jobbparties! Ingen kan anklaga en för att vara en torrboll för man tog ju faktiskt åtminstone två glas vin, men man drack bara ett halvt innan det fylldes på, och sen ser man till att inte avsluta påfyllningen. Då blir det bara ett i alla fall=) Visst är jag himla snusförnuftigt vuxen?!* Och jag har en tonåring som är på stadsfestival med sina kompisar och en pubbis som påstår att hon ska vara hemma och mysa själv och äta pizza- även om jag bara är 7 minuters språngmarsch hemifrån så vill jag vara flygfärdig om det är nåt. Jag har fyllt min övertidskvot för den här veckan, Just work and no play makes QfE go home tidigare, så det så.
 
Följande dialog utspelade sig i morse hemma i vår hall:
 
QfE: WOHOOOO! Det sitter MASSOR tusenlappar för mycket på mitt konto!!
Dr Evil: Var kommer de ifrån då? Vad står det på kontoutdraget?
QfE: Venne?! Men det sitter MASSOR av tusenlappar för mycket! Som jag inte har räknat med! Jippii!
Dr Evil *med ett trött, uppgivet men ändock bestämt tonfall*: Mia. Det är nog bäst att du sätter över dem på mitt konto tills du vet vad det är för pengar. OK?
 
Ibland känns det som om den mannen känner mig blott alltför väl....
Published with Blogger-droid v1.7.4

6 kommentarer:

  1. Drick många koppar starkt kaffe idag så du orkar.
    Kul med fest:)
    Ha ha ha...fick du behålla pengarna? Hoppas de´!

    TREVLIG HELG PÅ DIG!

    SvaraRadera
  2. Perfekt jobbfeststrategi - jag kör den själv ;) Å vad jag hoppas att det är "riktiga" pengar haha....
    Kram

    SvaraRadera
  3. Håller tummen att det är dina stålar:) Kram!

    SvaraRadera
  4. skatteåterbäring?

    SvaraRadera
  5. Citat "Visst är jag himla snusförnuftigt vuxen" Det går att diskutera !!, särskild om en vis man som Dr Evil säger att du sätter över dom pengarna på hans konto, tills du vet vad det är för pengar, ...han känner dig !!

    SvaraRadera
  6. Håll hårt i pengarna. Jag är säker på att de är dina.

    SvaraRadera

Vassego, här är Pratpinnen!