måndag 22 augusti 2011

NOT så lik Courtney Cox

Tänk att jag ska vara så trött på mornarna? Idag drog jag på mitt allra som säkraste stalltips, men inte ens Miss Li i lurarna fick mina fötter att trampa på under morgonpromenaden. Kära nån. Få se om lite Afro med min favvisinstruktör kan få igång mig senare i afton, så får jag vänta ut dagen tills dess helt enkelt..... Blott en ynka liten cykeltur på en halvmil kvar innan jag är på jobbet, det torde få mig att vakna till lite det med!
 
Hösten är min organisationstid. Jag måste sortera, fixa in i förvaring, röja ur och göra plats. Min yngsta dotter är likadan- när hon får ett ryck så får hon ett ryck, och då ger hon sig inte förrän det är klart! SJälv kan jag tappa sugen på slutet, det brukar nästan alltid bli en eller ett par högar kvar (som Dr Evil förr eller senare tröttnar på att snubbla på och tar hand om) Så har vår helg varit. Diverse röjande och fixande, och däremellan framstupa sidoläge. Vad annars ska man ha helger till liksom?!
 
Dagens skönhetstips kommer här, vare sig ni vill eller inte... jag har ända sen jag fick barn för sisådär 15 år sen fått tillbaka min tonårshy (minus finnarna), dvs jag har en kronisk oljig hinna i skallen?! Skitjobbigt. Finns inte ett puder eller foundation i världen som biter på detta. Jag kan inte använda produkter mot acne, för då blir jag torrfnasig UNDER det feta, och jag kan inte använda några som helst produkter för "mogen hy" som det nu börjar bli dags för för då ser jag ut som jag fått en paj i ansiktet eller nåt. Testade förra året med Cliniques 3-stegsmetod, vilken ju ska vara beprövad men kan ärligt säga att det INTE var värt pengarna för fem öre, jag har haft bättre hy med budgetprodukter från mitt lokala H&M och varför då hosta upp en femhundring extra?
 
När jag kom från utbildningen var jag värre än nånsin efter allt svettande  (och då hade jag ändå inte sminkat mig på två veckor?) och i vild desperation slank jag in på Bodyshop för att köpa ett nytt resekit,  mitt gamla var slut och jag gillar konceptet med småflaskor när jag är ute och reser. Fastnade för en serie som hette nånting i stil med Seaweed och som skulle motverka oljig hy, ett kit med wash, tonic, dag- och nattcreme för 245 spänn i söta små flaskor och en bra necessär att ha dem i. Och se på fan- det funkade! Det funkade inte hundra klockrent, men det funkade betydligt bättre än nånting annat jag testat tidigare i alla fall! Som foundation använder jag en mineralserie från Tikei, vilket också funkar över förväntan bra? Som sagt, fortfarande inte  i närheten av blästrat vacker sidenmatt hy, men i alla fall inte stekflottsrandig längre och man får vara glad för det lilla!
 
Nu måste jag hitta kaffe nånstans innan min oljiga panna landar på tangentbordet med en kladdig duns... Puss på er och ha en supermåndag!
 

4 kommentarer:

  1. Man tackar för supertips - jag har samma idiothy som du ;)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Idag var jag väldigt oljig i pannan. Kanske ska kolla det där jag med... Tack för tipset.

    SvaraRadera
  3. Jag blir också sjukt flottig! Ett till tips från Body Shop är deras blotting tissues. Alltså små papper som man kan ha och "torka" sej med i nyllet nån gång emellanåt när man tycker det börjar balla ur. Perfekt att ha på kontoret eller i bilen! Det är som superläskpapper. Helt sjuk uppsugningsförmåga. Asbra och väldigt effektivt.

    http://www.thebodyshop-usa.com/shop-by-line/tea-tree/tea-tree-oil-facial-blotting-tissues.aspx

    SvaraRadera

Vassego, här är Pratpinnen!