onsdag 31 augusti 2011

Grandmas Coat säljes eller swappas

Satt och knåpade med medlemstidningen till efter midnatt, för att sedan kliva upp klockan 5 och mötas av Elefantmannen i morgonspegeln! Svullen som en-jag-vet-inte-vad  i ansiktet, och när korrigeringen av detta skulle ske upptäckte jag att jag i brådskan häromdagen- det har varit mycket av den varan på sistone- beställt fel färg på min nya Tikei-foundation. Joråsåatt. Jag misstänker att husets tonåring kommer bli glad, hon är ljusare än jag i skinnet och jag får väl helt enkelt ta och skicka efter en ny? Så kan det gå, inte mycket att be för. 
 
Idag blir det mer jobb, men eftersom vi ska tacka av min gamla chef så blir det i alla fall inte nån övertid, det tackar vi för utan enbart golf *no further comments. Sänk inte den här dagen ytterligare för mig nu, det räcker med att det är morgon!* och därefter en god middag. Kan nog bli skojigt. Eftersom jag är a) riktigt dålig på golf och b) en väldigt dålig förlorare har jag förberett dem på att de bör muta mig med efterrätt... Därefter ska jag fortsätta knåpa med den förbannade medlemstidningen, för att förhoppningsvis komma i säng något tidigare idag. Eller prata med min familj, det vore också kul! De börjar kännas som nazgularna i Lord of the Rings- jag ser dem svepa förbi mig ibland och påminns om deras existens, men jag har inte nån direkt kontakt med dem för tillfället=)
 
Btw.... En mindre skojig bieffekt av viktminskning är att favoritkläder inte blir favoritkläder längre, utan bara hänger i garderoben och tar plats. Nån som är intresserad av att införskaffa en dovlila Grandmas Coat, rosa text på ryggen, stl 3? Jag har använt den en del så den är inte i toppskick, men fortfarande väl värd att lufsa runt i på kontoret. Typ 800 spänn? Jag har älskat den högt, men ligger numera snarare runt en 2:a- så om nån har en skojig färg, och med skojig menar jag svart eller lila, men överraska mig gärna med andra alternativ- att byta med så är det också helt ok! Det kanske är nån annan som har en inte-i-toppskick-kofta som bara känner för att byta färg, och de varierar ju lite i storlek så det kanske kan funka trots allt. BIld finnes såklart, hann helt enkelt inte fota i morse och dessutom är fotografen- Mumlan- sjuk och sov som en liten gris. Men vid intresse, lämna en kommentar eller mejla på mejlamia@gmail.com

1 kommentar:

  1. Tjenixen, vet inte om du har fått napp (ännu).
    Jag har en exaktemente likadan, vilket förvisso inte hör hit.
    Men till saken hör att en väninna till mig envist har velat köpa min under ungefär ett år. Jag har lika envist sagt okej förutsatt att jag hittar en likadan men i storlek 2 först.
    Har sett några på Tradera, dock har alla de gul text på ryggen - vilket jag tvärdissar.
    Så jag länkar över ditt inlägg till henne så kanske hon tar kontakt :)

    SvaraRadera

Vassego, här är Pratpinnen!