söndag 4 september 2011

Ny vecka, nya tag, ny mat!

Stökig vecka, och inte mycket bloggskrivande. Kan hända den bäste... Nu hände det mig i alla fall. Ett bra tecken på när jag stressar för mycket, är att jag får blödningar i ögat, och det har jag ståtat med de sista två dagarna. Nästa vecka ska/måste bli betydligt lugnare. Det blir en bortatripp, men den kan nog bli hyfsat kul och jag har bra sällskap och jag slipper Göteborg- bara det liksom? Och när jag är borta kan jag inte gärna göra nånting åt den översvämmade mailkorgen, den armslånga att-göra-listan eller gå på några möten- jag sitter så till att jag inte ens kan ringa in till dem, så det kommer nog faktiskt bli ganska bra!


I alla fall- ny vecka, nya tag! Detta är vad familjen QfE ska äta den här veckan- och ni får två gissningar på er vilka dagar det är mamman är bortrest..... :D

Veckodag

Mat

Måndag

Kyckling med vitlöksost och parmesanröra, grön wok

Tisdag

Pasta med falukorv

Onsdag

Rösti och köttbullar

Torsdag

Sötpotatissoppa med halloumi- och baconspett, äpplepaj

Fredag

Stinas kyckling, wok

Lördag

Mamsens kycklinglasagne- tips från Dr Molly, och länkningen hamnade på min favorit-topp-tre-matblogg Husmorsorna.

Söndag

Köttfärslimpa

1 kommentar:

  1. Var inte så svårt att räkna ut vilka dagar du är bort nej;) God mat ni käkar! Kram

    SvaraRadera

Vassego, här är Pratpinnen!