måndag 19 september 2011

Var är Noaks ark a.k.a Pimpmobilen när man behöver den?

Min granne ute i sommarstugan är en av de dummaste människor jag vet- dummaste både som i "underbegåvad" och "elak".  Slå ihop det med att han är frikyrklig och toffel också. Förmodligen hade han inte alla de gånger han hotade att spöa upp mig när jag var liten, räknat med att jag vid vuxen ålder skulle bo så nära honom, och när jag väl gjorde det räknade han nog även med att han på nåt sätt fortfarande skulle ha nån slags auktoritet och fortfarande kunna komma med diverse övertramp? Behöver jag upplysa nån om att han hade väldigt fel i det....
 
Tyvärr är jag ju ibland mer obstinat än vad som är nyttigt för mig själv, och då vi har ganska ont om parkeringar hemma på gatan, ställde jag häromdagen min bil på gräsmattan ute i sommarstugan- precis framför grannens uteplats, fortfarande på min egen tomt med en bred marginal, men jag VET ju hur ont i magen han får av att se min skabbiga nedgånga beflamade Atos skräpa ner hans närområde, och bara därför tycker jag den kan stå där ett par dagar *jag ställer ju dessutom av den varje höst, så han kommer definitivt ha ångest över att han tror att den redan är avställd och ska stå där tills maj!* MOHAHAHAHAHAHAAA! Dock..... i morse hade jag behövt min lilla bil. Det regnar. Det regnar MYCKET!!! Just nu funderar jag över om karma försöker säga mig nånting? Och grejen med regnkläder är ju inte bara att de är väldigt fula, de är dessutom alltid för stora, prasslar, luktar alltid konstigt och har en förmåga att göra en lika blöt på insidan av regnkläderna som om man INTE haft dem? Och då skippade jag ändå jackan och hade bara en tunn kofta under mitt gigantiska, monstruösa, fula marinblå och gula *jag vet... ryser bara jag skriver det...* regnställ! 
 
För övrigt är det här en av de bästa artiklar jag haft förmånen att börja min dag med på väldigt, väldigt länge. Tänk vad det finns mycket här i världen man inte känner till?

3 kommentarer:

  1. Ha,ha ja du, grannar kan vara pest och pina!

    SvaraRadera
  2. Hahaha, hu för såna grannar, man ÄR tvungen att vara extra obstinat när man har sånadärade varelser runt knuten ;-)
    Tror nog att du var finfin i ditt regnställ :-D

    SvaraRadera
  3. Visst är det bansligt skönt att få jävlas lite med såna människor:) Kram!

    SvaraRadera

Vassego, här är Pratpinnen!