måndag 12 september 2011

Food for the wicked

Den här veckan har vi inte så mycket inplanerat- och det är de veckorna som tenderar att bli värst!!! Snabba smidiga middagar alltså. Idag (fast ni läser det här i morrn, så igår alltså....) har vi ätit Mamsingens kycklinglasagne, men då inte en endaste liten äggfri platta så fick det bli med tagliatelle istället, och vi skippade bechamelsåsen. Eftersom jag har en bråkig dator lurade jag över min bror- han är lättmutad så fort mat är inblandat- och då var vi ju tvunga att slå till på efterrätt med- key lime pie på recept från superpinglan Anna Drott! Men även där var ju problemet med ägg, men jag testade två varianter: en liten egen till Mumlan där jag bara hade i den kondenserade mjölken smaksatt med lime, och en stor till oss andra med äggulor i. Mumlans blev faktiskt godast! Hennes blev som en krämig pannacotta, vår blev lite mer som en cheesecake!

Men ny dag- ny paj som Blond Beauty brukar säga. Så veckans middagar blir alltså:

Måndag: fiskpinnar- lax till mamman-med varsamt klyftade potatisar, stuvad spenat med ägghack (men inte för Mumlan). Funtar allvarligt på om det inte vore gott med broccolimos för min del?
Tisdag: Fläskkött med bacon, champinjoner och ädelost. Om inte annat vore det gott med broccolimos den här dagen.
Onsdag: Köttfärsdolmar med kålslafs. Man strimlar ner vitkål i dolmarna, istället för att vira det runt. Och sen mer kål till det=)
Torsdag: Thaikyckling. Woka kyckling, woka grönsaker, häll färdigkryddad kokosmjölk över. Sehr smidisch.
Fredag: vet faktiskt inte. Nåt jättejättejättesmidigt, och känner jag mig rätt blir det kyckling-ish. Igen.
Lördag: Pulled pork, eller bråkad gris. Alltså fatta bara namnet!!
Söndag: Taco oh taco!

That´s about it. Som vanligt kan det bli en och annan förändring i det här. Men det är en bra stomme i alla fall!

1 kommentar:

  1. Perfekt, jag snor nog rakt av tror jag. Till nästa vecka. Den här veckan är jag fortfarande tonårsfri så jag äter på jobbet.
    //Oinloggad Singelmamman

    SvaraRadera

Vassego, här är Pratpinnen!