torsdag 21 november 2013

Plus minus noll idag

På jobbet har vi alltid utvärderingar när vi gjort saker, men min favorit av utvärderingarna är kortvarianten *körs med fördel efter varje dag när man har t ex en kurs som håller på i flera dagar- då får man med mer saker än man gjort annars* och den går ut på att man skriver ner tre bra saker med dagen, och en sak som var mindre bra. Tanken slog mig för en timme sen, efter att ha varit förbannad hela dagen på en trist grej i förmiddags men som egentligen bara är en skitgrej inte ens värd att reta sig på, att jag nog borde tänka så om livet i stort?

Så.... tre bra saker:

  • istället för att göra det jag tänkt göra, hann jag nu städa hela lägenheten
  • jag kan numera tvätta håret på 30 sekunder, vilket ger mig mer bara-stå-still-och-njuta-tid i duschen *dvs minst en och en halv minut till mot förut!! Hurra!!!*
  • nu när jag inte ska göra grönkålschips måste jag göra en smaskig efterrätt till soppan- but hellooooo mango-panna cotta!
Och den mindre bra saken, den som var en skitsak egentligen
  • när jag kom till träningen var passet inställt, trots att jag kollat innan jag gick hemifrån- dvs mindre än 30 minuter tidigare- var det det. Typiskt nog var det även ett pass på den av två träningsanläggningar som ligger så långt bort att man måste ta bilen dit.
När man lägger ihop de två förstnämnda och den sistnämnda tar de ju ut varandra i karmfulness på dagen. Men i och med den tredje punkten, mangapannacottan, så vinner ju den här dagen! Hurra!

3 kommentarer:

  1. Okej. Ska börja försöka räkna karmfulness. Just nu minus, men jag kan väl jobba upp den?

    SvaraRadera
  2. Bra förslag.
    Räknar man så blir det absolut mera plusdagar.
    Idag är en plusdag tacket vara adventspynt och bubbel!

    SvaraRadera
  3. Visst är det så! Smart så det förslår är du! Kram

    SvaraRadera

Vassego, här är Pratpinnen!