tisdag 19 november 2013

Vi äter den här veckan också!

Tisdag idag igen, och jag har missat det här med matsedel. Sorry. Jag är en dålig såväl kock som bloggskribent. I alla fall, håll till godo!

Måndag: spenatpasta och prinskorv. Koka pasta, fräs spenat och champinjoner, blanda alltihop med creme fraiche, svartpeppar och vitlök. Prinskorv till.

Tisdag: Persiljepolenta med stekt halloumi. Typ... koka polenta och blanda ned goda saker, ost eller persilja eller både och är aldrig fel? Låt stelna enligt anvisning på paketet, skär i bitar och grilla. Stek haloumi till. Veggie Tuesday ftw!

Onsdag: Falukorv och blomkålsmos- godare än det låter men skråen vet om det inte faktiskt blir lax till istället? Vi får se vad jag känner för i morrn....

Torsdag: Tomatsoppa och grönkålschips. Aldrig testat grönkålschips, vi får väl se hur det går?

Fredag: Nordafrikansk kycklinggryta. Fler än jag som fått Icas Buffé den här veckan? ;-)

Lördag: Salamilasagne. Dr Evils idé. Fråga mig inte.

Söndag: Pad Thai.

För Kaptenen börjar veckan med potatis och morot, så funderar jag på att gå på avocado i slutet av den. Kan tänkas bli ett eller annat turkisk yoghurtmellanmål med fruktpuré med!

1 kommentar:

  1. Tycker att salamilasagne låter alldeles förträffligt gott! Tack Dr Evil för idén! Kram

    SvaraRadera

Vassego, här är Pratpinnen!