tisdag 12 november 2013

Till bords

Jamen just det, det här gör jag ju också idag. Har kommit ur spår med det här med veckomatsedlarna.... nån som är intresserad så lägger jag gärna upp dem?

Samma sak med min i-form-resa.... kolik, Dr Evils nya jobb samt en massiv sömnbrist satte P för den saken. I januari dock när amningen reduceras till morgon och kväll blir det andra bullar, jag har nämligen skaffat mig en PT!! Det ni!

Mumlan har fått jobb som instruktör på ett av stadens friskvårdsanläggningar, och kommer att coacha mig (samt få gratis träningskort-grattis till mamman som nu slipper betala det! :-P) och min insats blir att lägga upp ett kostschema för oss båda. Och innan någon far i taket så nej, jag ska inte banta mitt barn. Det kommer nog snarare bli så att hon äter MER *förutsatt att hon gör som jag säger vill säga....* och betydligt mer allsidigt. För mycket träning och för lite protein har slitit lite på hennes kropp på sistone. Win-win för oss båda!

3 kommentarer:

  1. Låter som en alldeles lysande win-win situation. Och ja jag vill ha dina veckomatsedlar.

    SvaraRadera
  2. Låter som en helt enkelt strålande plan! Och vem behöver inte veckomatsedlar? Mer veckomatsedlar åt folket! Om det är enkla rätter förstås. Vi har matkasse, men ska pausa den ett tag nu.

    SvaraRadera
  3. Alltid bra med inspiration och kul att se och smaka vad andra käkar:) Just nu har jag inget kök (men två kokplattor i källaren...) men hoppas att jag snart är i kapp. Din stroganoffpaj kommer jag dock inte att haka på;)
    Kram!

    SvaraRadera

Vassego, här är Pratpinnen!