tisdag 16 april 2013

Rapport från smitthärden

I helgen var vi i Kungliga Hufvudstaden för att beskåda Eddie Izzard- eller ja, inte jag och Skitsyster d ä, utan våra bättre, mer orakade hälfter. Syster och jag skulle... ja, från början skulle vi mycket, men sen reducerades planerna rätt drastiskt. Först blev jag på smällen (det var ett tag sen, men så var det också länge sen vi köpte biljetter?) och sen blev jag sjuk (betydligt färskare) Jag FATTAR inte? Det är typ 74:e gången jag är sjuk den här graviditeten? Eller rättare sagt, jag förstod inte förrän jag googlade (det gör jag med aaaaaalla diagnoser. Jag är mer eller mindre legitimerad internetdoktor- det ni!) och insåg att i samma stund som man blir gravid, sänker tydligen kvinnokroppen immunförsvaret- tror jag det var, nån nivå av nånting i alla fall...- för att inte stöta ifrån sig det lilla livet. Där ser man.

Detta gör mig dock lite orolig, för jag har inte varit sjuk de andra gångerna, däremot EFTER har jag varit tämligen golvad i diverse små krämpor tätt duggat med mjölkstockningar. Så med andra ord blir det en rolig sommar:-)

Jaja. Jag hade ju inte tänkt bada i alla fall. Man får se det ljusa i tillvaron?

2 kommentarer:

  1. Trist att vara sjuk hela tiden:( Jag har varit tvärtom vid mina graviditeter, rena superwoman! Och jag tycker gott att du kunde ha släpat dig själv och magen till oss i lördags:) Du hade förgyllt tillvaron rejält! Och tack för komplimangen:) Kram

    SvaraRadera
  2. Du menar att vi var i samma stad och inte hade lite meeting?! Oj vad jag skulle velat det:)
    Trist med sjukor men du och bebben kommer säkert att bli Superwoman och Superkid efter detta!
    Kram och krya på dig!

    SvaraRadera

Vassego, här är Pratpinnen!