tisdag 30 april 2013

Vintern rasar ut

Valborg. Ett kid på vift, det andra kidet... .också på vift. Men under hyfsad kontroll bägge två. Jag har kompromissat med mig själv mellan att sätta ett spårchip under huden på dem, till att konstatera att bättre sträcka mina egna gränser liiiiite längre än vad jag är bekväm med, och räkna med att de faktiskt håller mig underrättad om var de befinner sig och hör av sig om det är nåt, vare sig det gäller dem själva eller kompisar som behöver bli hem/sjukhustransporterade. Svår balansgång, men det känns ändå ok. Hur gör ni andra med tonårsbarn? *tillåt mig påpeka att min tolerans inte gäller sprit. Mina barn är just BARN, de är båda under 18 och i ekvationen ingår inte att att tänja på mina gränser som att "smaka hemma",  eller "ok om de bara dricker lite grann", eller "jaja det hör ju ungdomen till". Icke. Och det vet de med.*
 
Själv ska jag grilla i min fina, efterlängtade men starkt nedsmutsade sommarstuga *vanlig vinter. Inga uteliggare* Det blir vår grill, vår altan- förmodligen, om inte Ömma Modrens är soligare- och Ömma Modrens bestick. Samt citronmarängpaj. Skitsyster d y med bihang är också med, de har inhandlat en Mute-napp till Guppyn. Ömma Modren har handlat en halv garderob, så nu behöver jag inte Tradera längre (eller Marodörkläder- tack för tanken fina fina Linda!) så den ska också inspekteras, strykas med handen över och varsamt vikas. Tradera föll f ö ändå, de enda omlottbodys som fanns var randiga PoP, och eftersom Mumlan redan deklarerat att tar ni på ungen randiga pretto-Polarnkläder tänker jag inte visa mig offentligt med honom, ba så ni vet! och vi är ganska beroende av hennes barnvaktsinsatser vek vi oss platt. Inget randigt. Förutom kitch-Polaren-omlottröjan i rött och randigt med ett Mickey Mouse-märke- fatta, Mickey Mouse! Jag tror den är 30 år gammal eller nåt.....- som redan låg i vintagegömmorna. Den kunde hon gå med på. 30 år? Snacka om kvalitet!
 
Just det. Och sen ska vi åka hem. Kanske, kanske gå och titta på brasan *vilket är en täckmantel för att "kolla-var-Molla-med-kompis-tagit-vägen-samt-möta-upp-för-hemgång* Men det är Valborg i alla fall. Vi har en rolig sak att fira- ni får veta sen, men det är fortfarande bara en bäbis och vi ska inte gifta oss- vi tänker bara slacka och ta det lugnt och i morrn är det ledig dag och då ska jag äta frukost lääääänge. Typ så.

3 kommentarer:

  1. Vete fasen om vintern rasat ut - jag har haft vantar idag. Fy farao vad surt men jag bara vägrar frysa. Jag ska ligga på soffan och kolla film och sen sova så mycket som möjligt. Om jag absolut får för mig att göra något blir det grundmålning av byrå.
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  2. Min fjortis ska ut och kolla brasa med kompisar för första gången och jag kör på samma stuk som du. Frihet under ansvar. Och så har jag talat om att spritandedräkt är lika med stryk på bara arslet. Och att gamla mor kan varenda knep i boken. Fast jag är inte ett dugg orolig om jag ska vara ärlig! Kram

    SvaraRadera
  3. Litar på mina helt och hållet. Utåt mot dem i alla fall. Och hittills har jag sluppit några duster eller besvikelser. Men nolltollerans gäller här också, på alkoholfronten. DEN tumar jag inte på.

    SvaraRadera

Vassego, här är Pratpinnen!