måndag 27 maj 2013

Då var det klart för nedsläpp då

Nope, jag har inte fått nån bäbis än. Från och med idag är jag dock hemma och slöar på föräldraförsäkringsbekostnad! Och slöa är faktiskt precis vad jag tänker göra, det mesta är nämligen klart i bäbisväg. Vad som inte är klart är allt runt omkring, men det är ju precis som vanligt? T ex fyller Molla år om mindre än en vecka och vi har inte en enda present..... men så är det varje år. Det löser sig. ALLT löser sig.

Och jo. Jag är medveten om att jag dömt mig själv och min ofödde fiskson till ett socialt utanförskap genom att inte ha nån skötväska. Jag förstår det. Och jag kunde inte bry mig mindre? FINNS det nåt mer överskattat hitte-på-om-att-låtom-oss-suga-ut-föräldrar-på-deras-slantar än begreppet skötväska?? Nej, jag tror faktiskt inte det. Mollas gamla ratade väska med packade neccessärer (handen på hjärtat- det är väl inte BARA jag som har ungefär 15 necessärer från reklamföretag, äldre släktingar och H&M i gömmorna?) funkar alldeles utmärkt. Nu orkar jag nämligen inte engagera mig mer i vad-barn-behöver-för-att-överleva-sitt-första-år-utan-psykiska-trauman-grejer- jag har en massa slötid att bedriva! Så mycket tv-serier, så lite tid.....

P.S Jo. Det finns faktiskt EN sak till jag måste fixa- pocketversionen av "En man som heter Ove"! Jag har försökt med den som ljudbok, men det funkade dessvärre inte. Men är det nånting bäbisar är perfekt dimensionerade för så är det att lägga en pocket på- så det så:-)

3 kommentarer:

  1. Hihihi. Det låter som om du är redo till tusen.
    Kramar och jag håller tummarna att han tittar ut snart.

    SvaraRadera
  2. Ove-pocketen släpps idag och jag har beställt min från adlibris för 45 kr inkl kråka i boken från Fredrik him self.

    SvaraRadera
  3. Du gör helt rätt! Har aldrig förstått hetsen med dom där jävligt snordyra skötväskorna som dessutom är skitfula! Kram!

    SvaraRadera

Vassego, här är Pratpinnen!