måndag 6 maj 2013

Tonåringar ;eller "jag borde läst socialantropologi"

Jag jobbar som sagt hemma idag. Igår sa Molla att hon har sovmorgon och börjar tio över tio. TIO ÖVER TIO. Ok.
När hon fortfarande inte gått upp klockan nio går jag in och väcker henne, vilket jag sen fortsätter med ca en halvtimme.
09.50 sminkar hon sig fortfarande, så jag frågar om jag ska göra en macka hon kan ta med sig på vägen till skolan- det vill hon INTE fräser hon.
Klockan 10 säger jag att hon måste gå.
Fem över 10 säger jag till på skarpen att hon ska gå till skolan.
Sju över 10 RYTER jag att hon för faen ska masa sig iväg till skolan, varvid hon ytterst surmulet går.
 
10.23 får jag ett sms: "Asså mamma vi började ju tio i tio nu får jag faktiskt frånvaro ! ! !"
 
Och på nåt vänster är det alltså MITT fel?!

3 kommentarer:

Vassego, här är Pratpinnen!