onsdag 15 maj 2013

Två veckor

"I slutet av graviditeten kan du ofta uppleva att ditt barn blir stillsammare- det finns helt enkelt inte plats till att röra sig lika mycket som tidigare".
 
Jo tjena.... det är uppenbart att Kapten Guppy inte läser samma graviditetsappar som sina föräldrar. Han lever fortfarande rövare därinne, jag kan inte sova med magen i Dr Evils svank längre, dels för att det blir för obekvämt att inte nå fram med armen för att kunna lägga den bekvämt nånstans, men mest för att isf väcker Kapten Guppy sin pappa genom att sparka honom i ryggen. Igår fick Dr Evil ett chockat uttryck i ansiktet, och utbrast: Herregud jag fick en FOT i handen?!
 
Det är helt overkligt att tänka sig att vi ska ha barn om två veckor.
 
T V Å  V E C K O R!
 
Herregud. "Två veckor till semester" är en sak. "Två veckor" till en lön är ju rätt trist. "Två veckor" innan svärmor kommer på besök och då bör man ha storstädat men äsch-det-gör-jag-i-morrn har inte riktigt samma perspektiv. Men om två veckor har vi tre barn. Det är stort.
 
Så  jag börjar avsluta på jobbet, jag går hem nästa fredag och har egentligen ingenting att göra, dvs jag trodde det tills jag skulle avsluta och överlämna, jag ska tvätta kläder, vi ska hämta säng och badbalja, vi ska vädra vagnen (som står tryggt i Ömma Modrens källare, men bör nog ändock komma ut i friska luften) vi ska göra sommarstugan boklar och vi ska hitta en lösning för att redan levererade barn ska ha nånting att äta och nånstans att ta vägen när vi ligger på BB.
 
Två veckor. Jag börjar bli lite stressad.
 
 

4 kommentarer:

  1. Det vet du ju redan förmodligen men det finns inte ett hopp i helvete att kunna förbereda sig för det hela! Man TROR att man vet precis hur det är men det blir ju en stilla chock ändå! Och det enda det lilla livet behöver är ju du och dina boobisar, resten löser sig efter hand:)
    Och faaan vad spännande! Kram!

    SvaraRadera
  2. Allt löser sig! Jag har haft en bild framför mig alla tre graviditeterna hur saker ska vara, vad som ska vara ordnat och sen blir det inte riktigt så men ändå blir det så bra i slutändan:)
    SÅ mysigt med en liten bebis snart, det rycker i ägglådan här men nä, tre räcker och snart börjar jag ändå bli en gammal tant. Får se fram emot barnbarn istället (gulp!)
    Kramar

    SvaraRadera
  3. HERRE GUD TVÅ VECKOR ÄR JU INGENTING!! Men så spännande och roligt! Skit i allt som måste ordnas, det blir som det blir. Kram!!

    SvaraRadera
  4. Två veckor! Det är stort! Tycker i och för sig att det var nyssens du berättade. Men så är min tidsuppfattning inte av den bästa kvalittan.

    SvaraRadera

Vassego, här är Pratpinnen!