måndag 6 maj 2013

Måndag FTW

Helgen bjöd på den här graviditetens första nattätning. Klockan 4 i lördags morse var jag uppe och satte i mig fil och flingor. Därefter somnade jag som ett barn och sov till nio utan att ens vakna kissnödig:-D
 
I övrigt bjöd helgen på sol, grill och stugrens, precis som sig bör i maj. På listan över Dr Evils ibland något trubbiga förmåga att ge komplimanger har nu svävat upp följande klassiker
 
"Du är ju iallafall solbränd, du ser fräsch ut? Och igår.... så.... ja.... magen var ju symmetrisk och så?" Vet inte om jag ska bli glad för att han försöker, eller ilsken. Jag lutar åt det förstnämnda- man får vara glad för det lilla i det här tillståndet... ;-) Jag kan i alla fall ha mina Traderanyinropade fyndträskor, blev lite orolig nu när värmen smällde till men det går bra. Dessvärre skulle jag behöva ropa in lite byxor också.... men det är så grymt kort bit kvar. Jag är för lat och för snål helt enkelt?
 
Och det är sol idag med! Och jag jobbar hemma och behöver inte ta på mig strumpor utan kan sitta i sängen med utsjasade kissar som fått leka utetigrar i klasar runt benen. Måndag FTW helt enkelt!

1 kommentar:

  1. Klart du ska ta det som komplimanger! De är ju lysande i sin enkla kärvhet! Ha en underbar måndag!

    SvaraRadera

Vassego, här är Pratpinnen!