torsdag 27 oktober 2011

Årets look- The Girl with the Dragon Tattoo goes HM!

Och här tror jag minsann vi har årets look- äntligen blir jag trendig! Fick faktiskt tipset från Blond Beauty gällande Odd Molla.... det här är hon i ett nötskal. Och ärligt talat, som den något skadade moder jag är ser jag henne hellre i den här stilen än i de beiga ridbyxor hon köpte häromdagen *uääk* Men jag får nog faktiskt erkänna att jag själv är väldigt förtjust i den här stilen? Och jag var ju återigen hos min fantastiska frisör igår, man lutar sig bara tillbaka och helt plötsligt har man 2 millimeter på halva skallen- men I like it! Faktiskt! Och 2 mm funkar jättebra med de här kläderna.... Mindre bra med OM kanske, men man får sålla lite, klä upp och klä ner saker.
 
Vad är förresten grejen med kesoburksvideon, de tre fantastiskt duktiga Uppsalastudenterna som gör en Robyn-cover och spelar på kesoburkar? Nu menar jag inte "vad är grejen" som i att de INTE skulle vara duktiga, utan mer att folk är förbannade för det där har minsann andra gjort förut- vem bryr sig? Det är klart nån har gjort det förut, men det förhindrar väl inte att de här också kan göra det och de är faktiskt otroligt kanonjättebra på det! Om nån bjuder på sockerkaka skriker man väl inte "men asså hallå din härmapa!! Min MORMOR gjorde faktiskt sockerkaka redan 1957, du är en sån jävvla wannabe liksom?"
 
Nu ska jag jobba- dagens mål är att båda mina skinkor ska vara stadigt placerade på Kinnarpsstolen, båda min hobfötter i golvet, inga uppdragna knän, inget sitta med benen i kors, inget stå och jobba och hänga på ena höften- jag blir ta mig skråen aldrig av med min ischias och jag är trött på att vara uttröttad för jag inte sovit för att jag har ont. Nu är det rak rygg och linjal i nacken som gäller i en vecka och så får vi se om det hjälper. Over and out, thank you for listening....

2 kommentarer:

  1. OMG - skrattade så åt din kommentar hos mig även om jag förstår att det är skitjobbigt :) Lamputvärdering kommer lite senare - jag är supernöjd!!!!!!!

    SvaraRadera
  2. Jag gillar kläderna jag ser på bilden! Tyvärr har jag för mycket fläsk både här och där för att klä mig så där;) Kram

    SvaraRadera

Vassego, här är Pratpinnen!