fredag 14 oktober 2011

Jag har räddat en groda! Typ....

När jag stod och beskådade skogsbrynet där skogsmaskinerna röjt idag, såg jag något röra sig i ögonvrån. En stackars groda hade fått benet klämt i ett traktorspår:(

Jag petade loss den, men vet inte om det var till nån hjälp- benet såg ganska vrider ut och det hade kanske varit barmhärtigare att slå ihjäl den? Stackars, stackars lilla groda.... Nån djurkunnig som vet om grodor är bra på att självläka?

Usch. Jag kommer drömma om den stackars grodan inatt!
Published with Blogger-droid v1.7.4

4 kommentarer:

  1. Du den bilden var lite som de där gryniga myrornas krig-bilderna som ska bli en 3d-bild bara man stirrar tillräckligt länge. Men jag hittade honom till slut, det gjorde jag!

    Du är en fin människa du. Jag vet inget om grodor men säger för att du ska må lite bättre att de är superbra på att självläka!

    SvaraRadera
  2. Hmm, svårt att säga om du gjorde något bra eller dåligt.
    Mest bra tror jag, men alla gör vi grodor ibland...

    Åhhh ähhhhdin gamla smickrare där inte e väl jag så rackarns cool heller, kan nog vara rädd pinsam. Fast tror jag kommer ha de coolaste koftan på denna arbetsplats som består av idel bankinspirerande medarbetare =)

    Ha en superduperhelg
    Kram
    /Carina

    SvaraRadera
  3. Det tog en stund innan jag hittade grod-kraken! Kram

    SvaraRadera
  4. Åh, jag som älskar grodor. Du gjorde säkert grodan en god gärning. Tänk så.

    SvaraRadera

Vassego, här är Pratpinnen!