tisdag 4 oktober 2011

Exakt vad är tjusningen med vampire- Bill?

Idag är det Kanelbullens dag. Det var det första samtalsämnet som kom upp i morse när jag kom till jobbet, och när vi väl fått panik över det faktum att ingen kommit ihåg att beställa bullar, föll det på min lott att göra en konsultinsats och lösa den uppkomna situationen: dvs att ringa min chef och vråla "kunden behöver bullar nuuuuuuuu!" De få arbetsförmåner man har ska man utnyttja- kunder och kunder, JAG vill ju ha bullar!!
 
Det här ämnet har jag tagit upp förut, men det är faktiskt VIKTIGT för mig, vi pratar allvarliga saker här!! Gällande gårdagens kommentarer så var det ju faktiskt ett par stycken som inte gillar vampyrer- nåt som är för mig lika obegripligt som att inte gilla zombies. Hur kan man INTE inse storheten i vampyrer, zombies eller varulvar liksom?? Men iaf.... trenden just nu *vi pratar film nu. Samtalets vändning kom på nåt sätt mer naturligt i mitt huvud än när jag skrev ut det inser jag nu* är en underskön hjältinna, som är halstarrig och bleksiktig och snygg till och med när hon gråter eller håller på att dö, och hon har alltid minst en, oftast fler av vardera sorten, vampyr och varulv som slåss om hennes gunst. Och dumbruden väljer alltid vampyren? BUT WHY? Pratar vi Twilight eller Alexander Skarsgård finns det ju åtminstone en bra, ytlig anledning, men vampire-Bill? Duh? Vampyrer är alltid lite mystiska, svårmodiga, tjuriga och oresonligt svartsjuka. Varulvar däremot, är de coola, snälla varma snygga killarna, de har massor av muskler, roliga kompisar och bra slapsticks. Men det blir ändå vampyren i slutänden? MenjagsägerbaraAlcide! Hur snygg är inte Alcide i jämförelse med vampire-Bill?? Han kan dessutom morra- Bill väser lite fånigt när han blir arg, vilket han blir heeeeeela tiden. Alcide tjurar bara ihop när det behövs på riktigt och då morrar han. Jag skulle alla gånger hellre ta Alcide än vampire-Bill, det är lite som att välja mellan kylskåpskall brulépudding och blodig biff med rödvinssås liksom?? Morr that, motherfucker!!
 
Men vad vet jag? Det finns ju katt- och hundmänniskor, så varför inte vampyr- eller varulvsmänniskor! 

13 kommentarer:

  1. Jag är så ointresserad av vampyrer, varulvar och zoombies att jag inte ens orkar läsa hela inlägget. Sorry. Och jag är varken katt- eller hundmänniska heller.

    SvaraRadera
  2. Alcide vinner solklart över tråk-Bill men icke över Mr Northman :)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Glömde: självklart vinner Jacob stort över mesige Edward om vi ger oss på Twilightserien.
    Trist att alla dina läsare inte har lite humor ;)
    Kram

    SvaraRadera
  4. Absolut att Alcide vinner över vampire-Bill men aldrig över Skarsgård :P
    Däremot vinner Edward över Jacob..
    Kram från kusin i Motala

    SvaraRadera
  5. Bill är en tråk-måns. Alcide däremot! Den med lite smör på!! Har en av lille V:s haklappar på när jag tittar på True Blood;) Kram

    SvaraRadera
  6. hålla med ANNA ( förste pratpinne ) jag orkar inte läsa hela inlägget. inte intresserad av djurpark med var-pyr och vam-ulv. Bättre titta på serier som "the young ones" eller liknande..

    SvaraRadera
  7. Nej jag har noll humor. Jag är en torr och tråkig jävel. Eller hur TQOFE! Sådär så det dammar i munnen bara man säger mitt namn.

    SvaraRadera
  8. What are you talking about?? ;-) Antar att det har med Skarsgårds vampyr-serie att göra, och som jag inte sett en enda sekund av...

    Kram!

    SvaraRadera
  9. Hehe anna, du ÄR torr men knappast tråkig! Din torra humor är definitivt en del av din charm- men hade du sett Alcide hade du förstått vårt engangemang:-P Stor kram på dig!

    SvaraRadera
  10. Ja, Alcide alla gånger före Bill. Han skulle dock funka som sömnmedel vilket inte är att förakta.

    Och sen musiken! Me like.

    Relativt nyblivet True blood fan

    SvaraRadera
  11. Men JA musiken:-D Den har banne mig fått en alldeles egen playlist på min Spotify, helt grym.

    SvaraRadera
  12. ....öööö...näää you lost me there. Har fullt sjå att följa House o ströavsnitt av Robinson. Såååå Svensson.

    SvaraRadera
  13. Va?!?! Är det musik i True Blood??? Det har jag helt missat! Stänger jag av hörseln när jag tittar? Dags att gå till örondoktor kanske? Ofrivillig periodisk dövhet, kan man verkligen lida av det? *upprörd*

    Håller för övrigt med om att Bill blivit Tråk-Bill. Han var häftigare i första säsongen.

    Hej förresten! *flinar*

    SvaraRadera

Vassego, här är Pratpinnen!