söndag 28 oktober 2012

Det lackar mot julen......

Helgen ägnades åt att röja hemma hos Ömma Modren. En ekande tomhet efter Den Flygande Holländaren, men jag antar att man vänjer sig. Det funkar ju så.

Molla har tagit ner sin styvsyster från Uppland, så här hemma är det inte tomt men rejält ekande- eller rättare sagt hinner man aldrig uppfatta ekot innan nästa tjoande är igång. Men de är glada och söta och rara och håller varandra i schack betydligt bättre än när de är var för sig, så jag ska inte gnälla.

Nästa helg är det maskerad..... Jag har vetat från dag 1 vad jag ska klä ut mig till. Om jag ordnat med utstyrseln? Nej. Om jag köpt tillbehören? Nej. Om jag förberett nånting överhuvudtaget? Nej. Kommer jag ha tid med det i veckan? Nej. Yey. Oavsett tänker jag gå dit och ha kul. Och det behöver jag inte ens förbereda.

Dr Evil har en fantastisk kostym som han smög in med i Mollas rum häromdagen. Det blev en rolig effekt:-)

Men först följer en tung arbetsvecka. Roliga inslag, men tung. Och snart är det jul ❤

2 kommentarer:

  1. På nåt sjukt sätt var det rätt upplyftande att rota loss bland massa julsaker i dag, trots att det är 2 månader kvar.....
    Klart att det ekar tomt hos er. Vänjer sig gör man nog aldrig men man förlikar sig nog med hur det ligger till. Kram<3

    SvaraRadera
  2. Ledsen. Har helt missat att du misst din styvfar. Tänker många, och ofta, tankar på dig. Att det vore roligt att ses, att ha mer tid att prata när vi ses. Men tid kommer. Jag är övertygad om det.
    Kram så länge.

    SvaraRadera

Vassego, här är Pratpinnen!