tisdag 30 oktober 2012

Piggelinsmoothie- jodå, visst funkar det! In a way?

Det är tisdag. Jag har stressmage som inte gillar nånting och försöker suga i mig en skojfrisk piggelinsmoothie enligt recept från Ömma Modrens veckotidning som låg uppslagen hemma hos henne- avocado, hallon och tranbärsjuice är definitivt uppiggande, jag hoppar till av förskräckelse när min mun drar ihop sig för varje klunk- och tänker jobba hemma för att inte av misstag fräsa åt exjobbaren jag delar rum med (vilket jag vill undvika till varje pris. Det skulle vara som att sparka en hundvalp. Sånt gör man bara inte!!)  eller med vilje slå min chef på käften (nejdå. Det är nog inte hans fel egentligen. Det kallas omständigheter, men nån måste jag ju skylla på, eller hur!). Typ så. Hellre stanna hemma i det läget. I eftermiddag tror jag dock jag måste ge mig ut för att ta mig till Mårrans land och avsluta en grej. Kul va? Det känns som det där berömda grädden på moset lite.

Dock: I kväll ska jag träffa Mrs Metal. Det blir lite som balsam för själen, samarin för magen och vatten för ökenvandraren.

UPDATE: jag slapp Mårrans land. Det gick att lösa ändå. Och min chef muttrade lika mycket som jag och föreslog taxi för 900 spänn om det kunde underlätta min arbetsdag. Så det är lite bättre nu. Jag har till och med druckit en till piggelinsmoothie. Nu ska jag googla rynkkräm för munnen och lyssna på Olle Ljungström!

3 kommentarer:

  1. Kvällen låter bättre än morgonen... Jobbigt när magen strejkar. Hoppas den bättrar på sig snart!

    SvaraRadera
  2. Här kommer en piggelinbonuskick från mig :)

    SvaraRadera
  3. När ja läste piggelin först trodde ja du menade glassen piggelin. de hade nog varit godare =P

    SvaraRadera

Vassego, här är Pratpinnen!