torsdag 4 oktober 2012

Ibland kommer lyckan dit den ska!

Sitter i ett regnigt, trist och jävvligt Göteborg och surar över min kalla nödfrukost på Keso och stulen *från gårdagens kurs* frukt och tycker ganska synd om mig själv.

På Nyhetsmorgon visas dagens Triss: en asylsökande fyrabarnspappa som inte vare sig talar eller förstår speciellt mycket svenska, men hans högsta dröm är att kunna etablera sig i Sverige och skapa en framtid här. Eventuella vinstpengar tänker han lägga på att starta en rörelse.

OCH HAN VINNER EN MILJON!!! Ibland hamnar pengarna där de ska! Jo jag vet- en miljon är inte så mycket i det långa loppet, men det hamnade så himla rätt? Det kom som från en klar himmel till en kille som verkligen, verkligen behövde dem och vet att uppskatta vinsten Jag är glad. Jag hoppas andra kan vara glada för hans skull också.

Nyhetsmorgon, ca 7.27

1 kommentar:

  1. Jag tycker också synd pm dig;) Och vad roligt när vinsterna hamnar där dom ska.......
    Ha en bra torsdag i underbara Götet;)

    SvaraRadera

Vassego, här är Pratpinnen!