onsdag 10 oktober 2012

Stoppa tjuven- handbok för tonårsföräldrar

Jag bara älskar det faktum att båda mina små tonårsmonster numera är blonda- det betyder att jag faktiskt kan köpa lite lyxigare grejer för mer pengar utan att riskera att bli bestulen!
 
Alltså, note to self om du har tonåringar hemma. Köp bara
 
  • saker de inte kan använda utifrån fysiska förutsättningar (t ex produkter för rödhåriga när de är blonda)
  • saker de inte kommer åt utifrån fysiska förutsättningar (t ex saker som är inlåsta eller för tunga för dem att bära iväg med)
  • saker de inte vill använda utifrån psykiska förutsättningar (t ex fula saker)
Visserligen kan man ju se det här som lite begränsande i vad man faktiskt KAN  köpa som tonårsförälder, men betänk då vinsten och tillfredsställelsen i att få ha sina saker i fred.
 
Thank you for listening, over and out!
 

2 kommentarer:

  1. Det Revlonklägget är ju helt suveränt! Det enda mitt tonårsmonster snor av mig är mina strumpor. Jävligt irriterande;) Kram

    SvaraRadera
  2. Haha! Jag kanske ska ta och blondera mig;) å andra sidan så har jag kommit på att jag kan norpa en hel del från dom!
    Kram

    SvaraRadera

Vassego, här är Pratpinnen!