söndag 29 augusti 2010

I´m blue

SATNAM vilken helg? Äntligen är allting flyttat. Nu står det i stället på golvet i den här lägenheten, men där får det faktiskt stå idag med. Vi är helt slut. Totalt och bokstavligen.

Mumlan är inte så förtjust i hemkunskap just nu när de läser näringslära. I morse tipsade jag henne om det enkla knepet om färg på saker: sätter det fläckar, är det oftast nyttigt! * likamed SANT! Ju mer färg, desto mer näringsämnen i livsmedlet, tro det eller ej! Tänk bara blåbär, rödbeta och svart vinbär?*

FÖr en stund sen hittade jag henne frenetiskt gnuggandes köksbordet med en trasa. Svärisarna hade just flytt fältet med 35 mil framför sig att köra, så vi hade alla lämnat bordet i en hast för att vinka av dem och sen hade jag helt sonika inte orkat mer, utan bara gått och satt mig och andas? Kvar stod ett gäng kladdiga tallrikar och en halv jordgubbspaj.

- Det här MÅSTE vara nyttigt, för det går faaan inte bort!!

Min syster har btw köpt en fantastisk tröja åt mig- en tunika med Iron Maiden -tryck!! LÄggs upp bilder en annan dag- idag tänker jag inte lyfta ett finger mer!

1 kommentar:

Vassego, här är Pratpinnen!