måndag 30 augusti 2010

Spö spö spö ge mig frö frö frö

Har ätit plommonkompott med keso idag. Fantastiskt gott! Och befläckande.... Som konsult får man en "dagbok", dvs en journal där man skriver sina tider (konsulter tar nämligen betalt för allting. PRECIS ALLTING! Bara så ni vet.) Min dagbok är numera full med plommonkompott.... Men det var det banne mig värt!

Molla är så himla glad för att hennes hamster älskar henne! Så fort hon tar upp den springer och springer och springer den i handen.... Så himla mysigt! Stackars, stackars hamster. Jag brukar smyga till henne extra solrosfrön när ingen ser. Man får nämligen inte ge dem för mycket frön, för då kan de bli feta och dö. På nåt sätt känns det som en barmhärtighetsgärning för den där lille stackaren?

2 kommentarer:

  1. Plommonkompott med keso. Är det gott?! Blir det som risifrutti? Inte ska du väl göda ihjäl barnets hamster! Dom lever bara i 2 år ändå;) Kram din toka;)

    SvaraRadera
  2. Haha... fröken Linda, betydligt snabbare än denna tant, har redan sagt det jag skulel säga så jag feglirar genom att sätta även min signatur under hennes inlägg... ;o) Kram din underbara stolla!

    SvaraRadera

Vassego, här är Pratpinnen!