tisdag 25 januari 2011

Anna Skipper i mitt kök

Man skulle nog kunna säga som så att jag försov mig i morse... två timmar närmare bestämt! Å andra sidan var de två timmarna ganska välbehövliga, och Molla (som ju aldrig kliver ur sängen tidigare än nödvändigt!) var i tid, och Mumlan kom en buss, dvs 20 minuter senare efter att ha offrat den dagliga sminkningen (alltså minskat på den- duuuuuh, vad trodde ni liksom? OSMINKAD i skolan?? Skulle inte tro det....)

Dagens största gapskratt igår stod Odd Molla för. Hon tycker det är ganska kul med min diet, inte bara för att det ger henne godare mat än hon anser att vi brukar äta- dvs kött och grädde- utan även för att hon ju pga sin lilla egenhet gillar rutiner och förutbestämda saker, och en matsedel som sträcker sig 6 veckor framåt är ett drömscenario för henne. Hon frågar ungefär 84 gånger om dagen "kan du äta det? Kan du äta sånt då? Men det, funkar det för dig?" och försöker i sitt söta lilla huvud lägga pussel om vad man egentligen får stoppa i sig och inte. Logiken för henne brister dock i att man tydligen inte får äta allting som är gott- om kött är ok borde chips också vara det liksom? Och yoghurt är typ aaaasnyttigt ju?

Iaf.... Godisråttan Dr Evil har ju ett litet skafferi i kylskåpet. I det här fallet var det en Marabou chokladkaka som låg där. Jag ser Odd Molla stå och rota i kylskåpet, varvid jag ryter i åt henne att omedelbart förflytta sig därifrån eftersom maten serveras om 10 minuter. Odd Molla vänder sig om med vild blick, och börjar vifta framför mitt ansikte med nånting hon har i handen. TIll slut ser jag att det är Dr Evils chokladkaka.
 
Tänk perfekt imitation av Anna Skipper, komplett med nypandet i fettet:

- Den här chokladkakan betyder DÖÖÖÖÖÖDEN för dig mamma! Titta på allt det här SKRÄÄPET! Du gräver din egen grav med såna här!

Man kanske skulle varit där och bevittnat det hela för att inse komiken. Men jag tyckte det var hysteriskt kul i alla fall=)

2 kommentarer:

  1. haha, låter som att ni hade väldigt roligt. :-)

    SvaraRadera
  2. Hahahah! Låter rätt kul:)
    Men tanken på den riktiga Anna Skipper är mindre rolig;) Kram

    SvaraRadera

Vassego, här är Pratpinnen!