måndag 24 januari 2011

Mer fisk till dagens ungdom!

Jag har just, för första gången på flera år, lyckats lura i mina barn fisk. "Fyra toasters av fem" till och med från Odd Molla! Dock kan det behövas en del fisk till mina barn insåg jag just.

- Asså mamma.... Alva säger att Kanada inte alls är en stad, alltså tror hon jag är dum eller? *Jag dånar och Alva håller på att dö av skratt. Mumlan ser förvirrad ut.*
- Men alltså det är en delstat alltså? Eller?
- Mumlan ditt jävla ärkepucko- det är ett LAND!
- Amen eller hur! Så det ligger i ena änden och Sydamerika i andra änden *Jag gråter. Alva vrålar av skratt*
- Ungefär.
- Men vad heter huvudstaden i Sydamerika då?
- *Alva ironiskt* Brasilien. Det sa du ju förut. Men Sydamerika är en VÄRLDSDEL fattar du väl!!!
Mumlan:- Aaaaa säkert liksom. eller alltså... hehe... jag TÄNKTE precis säga det. Precis nu. Men seriöst: ligger Brasilien i Kanada?

Och folk tycker jag är lost som säger UPP till Göteborg...

5 kommentarer:

  1. hahahahahahaahaha :D Får nog bli lite mer tonfisk där ja ;) KRAM du ljuvliga!

    SvaraRadera
  2. Asååskiiit... Ingen mer hårfärging där inte. De har ju runnit ner i hjärnan på stackars barnet =/

    SvaraRadera
  3. Hahahahahah! Det kan bli intressanta diskussioner i bland. Tror att dom blir lite korkade i tonåren, för mycket hormoner som slåss i kroppen:) Kram

    SvaraRadera
  4. Äh, jag tragglade floder, åar, diken, akvedukter, landskap och kngalängden tills jag blev blå när jag var i den åldern. Inget fastnade. I dag överraskar jag mig själv att ha hyffsad koll på åtminstone Sverige...

    SvaraRadera

Vassego, här är Pratpinnen!