måndag 7 november 2011

Hur man är en usel sambo del 3

Efter att andäktigt dragit ut på morgonens sminkning  så mycket det bara gick tog ljudboken jag lyssnat på non-stop i typ en vecka *enligt Aftonbladet kan det vara ett tecken på otrohet när din partner drar sig undan med mobil eller dator- i min stackars partners fall handlar det inte om otrohet, utan helt enkelt en sambo som tar med sig mobilen in på toa för att lyssna på ljudbok! Detta är alltså del 3 i min följetong om "hur man är en riktigt, riktigt dålig sambo"* mitt i cykelturen till jobbet. Fan. Som alltid när en riktigt, riktigt bra bok tar slut uppstår ett tomrum? Och den här var bra- Två gånger är en vana av Denise Rudberg. Rekommenderas varmt. Inte lika stort fokus på yta, varumärken och de rätta människorna som hennes tidigare böcker varit, och kanske en inkörsport för alla de som tidigare dissat hennes böcker; för mig har hon sen bok 1, Väninnan, varit en av mina allra största favoriter.
 
Annars har helgen bjudit på oändliga frestelser i form av svärmors kakfat, svärmors mat, svärmors efterrätter och absolut ingen som helst motion pga envis ryggvärk. Eller ja, jag tror faktiskt ryggen börjar bli såpass i form att den borde utsättas för ett afropass den här veckan! Och jag önskar självklart att jag kunde delge er att jag naturligtvis tackade nej till alla svärmors frestelser, men ack nej... jag föll för dem allihop.
 
Idag är det dock ny vecka och matsedeln ser ut som följer:
 
Måndag:  Wok med grilloumi och fullkornsnudlar- ni har väl inte glömt att det är Meatfree Monday?
Tisdag: Lasagnette till barnen och moussaka till mig- den blev inte av förra veckan då köttfärsen inte tinat när jag stod idiothungrig och skulle börja laga mat!
Onsdag: Blomkålsgratäng och lammkorv
Torsdag: Kyckling med rosépeppar och ädelost
Fredag: Indonesisk räkgryta
Lördag: Ingen aning, vi är troligen bortbjudna
Söndag: Älgfärslimpa med fetaost/fänkål/saffrangratäng

2 kommentarer:

  1. Ett tecken på otrohet när man drar sig undan med dator och mobil.....
    I mitt fall är jag i så fall otrogen med en massa OM-kärringar;) Kram på dig!

    SvaraRadera
  2. -heja heja, matfri måndag!!

    SvaraRadera

Vassego, här är Pratpinnen!