tisdag 15 november 2011

Vitt, fräscht och luftigt. VIsst renoveringsbehov föreligger dock

Var intill döden trött igår.... Jag brukar ha ungefär 38 trådar igång samtidigt med saker att göra, men igår tog jag metodiskt en sak i taget och typ.... tre av dem bara. Laga mat, städa undan disk, sätta mig i soffan, punkt. Sen somnade jag. Mer sällskaplig än så var jag inte.
 
Är det bara jag som blir trött när det är kallt? Jag har inget emot kyla- tvärtom, och hösten är min favoritårstid, men jag märker en markant skillnad dagar när man felbedömt temperaturen och varit för tunt klädd, alternativt den veckan som klimatanläggningen pajat på kontoret och vi hade 17 grader, då är jag så trött så jag nästan stupar när jag kommer hem! Där vi f ö också har en arktisk kyla att tampas med.... vi har faktiskt anmält intresse för en annan lägenhet, en stor, svindyr gammal fin lägenhet med högt i tak och två toaletter i ett gammalt regemente, och vi är ganska högt upp i kön- precis såpass högt att vi NÄSTAN kan få den, men inte kommer att få den. Frustrerande va? Och nej, jag är inte pessimist- är det nåt som utmärker mig och som driver min man till vansinne ibland är det att jag är optimist på gränsen till vanvettigt våghalsig, men det här känns inte som att det kommer gå vägen. Tyvärr. Å andra sidan kan man pessimism i det här fallet bero på att jag faktiskt gillar vårt nuvarande plejs? Trots korridorhall, bara en toalett *som dessutom är lägenhetens enda badrum- japp gott folk, vi har EN toalettstol och EN dusch och dessa är placerade i ETT och samma rum, men vi har TVÅ tonåringar. Få ihop den ekvationen om ni kan?* trasiga tapeter, trasiga golv, minimal balkong (men andra lägenheten har INGEN balkong- det och priset är faktiskt ett stort minus) och minimal överhuvudtaget så gillar jag den och jag brukar sätta minus mot plusen:
 
Öppen spis *som inte går att elda i men hey- då slipper man sotdammsugningen också!*
Förhållandevis stort kök för att vara en lägenhet
Väldigt central, men fortfarande skog utanför- mer natur nu än när vi bodde i fruktade förorten (brrrr.... dit vill vi ALDRIG mer!)
Jättebillig- då har vi råd med en sommarstuga också! Och så billig parkering på det, och fri parkering på gatan
Nära till mataffärer och den lokale pizzasmackaren
Inga barnfamiljer mer än vi i huset- ja jag har barn själv, men det gör väl inte mig mer tolerant mot skrikande ungar som åker bobbycar mitt i natten- ett vanligt problem i lägenhet- än nån annan?
En bra cykelkällare
 
Ni ser? Jag har redan tagit farväl till den andra lägenheten i huvudet.... dessutom måste vi, förutom alla andra flyttkostnader, tapetsera om hela vår nuvarande lägenhet innan vi flyttar. OCh vi kan inte tapetsera..... bara den lilla detaljer kommer få mig att bo kvar till jag och Dr Evil blir pensionärer *och vid det laget kommer ju dessutom lägenheten att vara lagom stor med!*
 
- Varför vi inte skaffar barn? Ja ärligt talat får de inte plats i vår lägenhet som vi är för lata och snåla för att flytta ifrån. Och så kan vi inte enas om en ny bil heller.

1 kommentar:

  1. Många plus var det :) :)
    Men detta med kyla: absolut påverkas jag när det är kallt inomhus, då vill inte ens fingrarna lyda mig.
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera

Vassego, här är Pratpinnen!