måndag 28 november 2011

Ska det gå åt helvete så gör det med musik!

- Jo det är så här att min käke känns som efter en rond mot Paolo Roberto och munnen smakar som att jag hånglat med ett roadkill, jag tror inte det är helt ok faktiskt? Och jag har feber och vill bara slå nån på käften hela tiden?
-Nej, du har nog fått en inflammation i käken. Du får åka till akuten.
- Eeeeeh... om det är är alternativet att åka till akuten när det ändå resulterar i att jag hamnar hos dig eftersom det är du som har jourtiden men jag tydligen inte kan åka direkt till dig nu, kan jag inte äta typ en miljon värktabletter och gnälla huvudet av min stackars man om hur otroligt synd det är om mig- en dag mer eller mindre av den varan liksom?- och så hänga på låset hos er i morrn istället?
- Ja du kan ju alltid ringa i morrn om en akuttid.
- Meeen hur dags börjar ni?
- Telefontiden är klockan åtta.
- Men hur dags BÖRJAR ni?
- Vi är här kvart över sju. Men då svarar vi inte i telefon.

*that´s AAAAAAAAALL I need to know. Gissa vart jag är på väg? Mohahahahaha. Jag tänker barrikadera deras tröskel och hota med feta Expressen-rubriker om de inte släpper in mig "döende dvärg nekades vård- dog på Käkklinikens trappa vridandes i svåra plågor"*

Och Molla ska flytta till sin pappa för där kommer hon faktiskt vakna på morgonen ändå, det är lättare där, och hon kommer säkert sluta ljuga om allting och göra sina läxor bara sådär och pappa och bimbo kommer aaaaaa-ha-aldrig mer separera, de har det faktiskt BRA tillsammans nu (till skillnad från de andra fjorton gånger de separerat. Fjorton. Sug på den ni! Var det nån som trodde att de hade lite problem i sitt förhållande finns det ju alltid nån som är värre....) och hon är 12 så jag kan bara stå bredvid och titta på, eller lyssna när hennes storasyster vädjar om att hon sabbar hela sitt slutbetyg och därmed sitt liv (samma storasyster som skulle bli omhändertagen av soc för hon hade 53% frånvaro i skolan.... när det visade sig att 50% var hos X-man och 3 % hos mig fick jag en månad på mig att vända det genom att hon bara bodde hos mig på heltid. Idag har Mumlan toppbetyg och inget skolk. No further comment) Men det blir nog bra det där. Som sagt, det är verkligen mycket mycket mindre tjat hemma hos pappa, det har hon faktiskt helt rätt i!

Och jag har leverans på jobbet idag och det sista som hände i fredags var att allting gick åt helvete mer än vad det var innan. Varför jag inte jobbade i helgen? Jomen jag var ju på konferens med mitt konsultbolag. Viktigt att man bondar vet ni. Jag gick och la mig kvart över tio. Obondad så det räckte. Och definitivt ohånglad, om man inte räknar med roadkillen. Jag hade föredragit att vara hemma i min egen säng och vara ohånglad med Dr Evil istället.

Men annars är det bra. Trevlig måndag på er! Soundtrack of the day:

2 kommentarer:

Vassego, här är Pratpinnen!