söndag 24 juni 2012

Häxbrygd

<Fenomenet PMS är en av få saker som skulle kunna göra mig religiös.... Bibeln menar ju att kvinnan som straff för äpplegrejen (har jag för mig. Om det finns nån kristen fanatiker där ute som vill bränna kors på min gräsmatta för dylika hädelser och smädelser  så snälla LÅT BLI. Jag är inte på humör...) ska föda sina barn i smärta och blöda varje månad. Det är ju tydligt att den förbannelsen träffade ganska rätt?!

Så jag har stoppat i mig vad värktabletter jag hade i gömmorna, jag försöker jäsa i solen för värmens skull men den lyser med sin frånvaro och nu häller jag i mig timjan- och salviate. Och ja. Det är precis lika otäckt som det låter.

Tips någon?

6 kommentarer:

  1. Hetaste tipset är en hormonspiral. Har ingen mens och ingen pms längre.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Klarar inte hormoner. :-( Jag blir Ted Bundy-lookalike av dem. Tack iaf!

      Radera
  2. Detta är verkligen inte kul man mår pyton! Och värre har det blivit med åren. Jag blir sjuk på riktigt. Hoppas det blir bättre snart. Kram Nilla

    SvaraRadera
  3. Samma här med otroligt jobbig pms fast inte just nu då. Nästan var gång blir jag helt oregerlig. Arg, ledsen, ilsen och upp och ner. Inga egentliga tips dock. Kram

    SvaraRadera
  4. Skulle också säga hormonspiral men ser att det inte funkar på dig. Kan inte råda men tycker jävligt synd om dig! Och din omgivning kanske;) Kram

    SvaraRadera
  5. Själv har jag (ofrivillig) erfarenhet av rollen som verbal boxboll på jobbet när kvinnliga kollegor har mensvärk. Men jag klagar inte. De är snälla mot mig tre av månadens fyra veckor. Det kunde varit tvärtom.

    SvaraRadera

Vassego, här är Pratpinnen!