tisdag 12 juni 2012

Uppåtsving på dagen!

Det var ju bara att inse faktum, jag fick trava mig iväg på lunchen och införskaffa en lunch.... och insåg att det lilla fina cafét Aurora som varit på gång hur länge som helst äntligen öppnat! Jag travade glatt in och beställde en tonfisksallad- bara för att upptäcka att jag inte hade någon plånbok med mig! I sanning inte min dag.... den glade krögaren erbjöd mig dock kredit på stående fot!

Så dels kredit.... och dels fantastisk gammal smedjebostäder från 1700-talet, söta små hundar som låg och sov på uteserveringen, heeeeelt fantastiska praliner som de gjorde själva, hemfiskad strömming, egenskjutet vilt, kanonservice och sällskap under lunchen- de tyckte synd om mig som fick sitta där alldeles ensammen och äta=) Nu är jag både mätt, nöjd och glad igen!

Och tonfisk? Finns det nåt godare?

3 kommentarer:

  1. Kredit e trevligt, speciellt från oväntat håll :)
    Trevliga människor, bra butiker och god mat skall alltid premieras.

    Å föresten lider dock ändå lite med stackars Ludvig, det kanske är s¨å att han endast har provision och därför är tvungen att leta upp inlägg från Dackes tid - vad vet jag???

    Måsågottåså
    /Carina

    SvaraRadera
  2. Mina katter håller nog med dig :-)

    SvaraRadera
  3. Och det där hände i Finspång? Eller har du gått vidare på uppdrag? Kram

    SvaraRadera

Vassego, här är Pratpinnen!