onsdag 20 juni 2012

Ren och skär Lykka

Jag tipsade ju om en tävling hos Lykka för ett tag sen? Jag länkar inte till a) bloggar jag inte läser b) tävlingar bara för att det är tävlingar *skitsamma om man kan vinna ett halsband/tekopp/uppstoppad skunk bara man länkar, läser jag inte bloggen och gillar den länkar jag inte i alla fall? Samma princip gäller ställen jag handlar ifrån. Så nu vet ni det också=)* men i det här fallet hade jag fått en så gullig och personlig kommentar om tävlingen, så jag frångick min egen princip. Och jag vann!!! Woho!
 
Så igår plockade jag ut ett litet paket. Snabb leverans och massa coola grejer- nu har jag t ex en vitlöksskärare jag inte ens visste att jag behövde, en silikonpensel som jag varit på väg att köpa i tre år (bagare utan bakpensel.... vad ger ni mig för det liksom?) samt grillspett! Varför har jag aldrig haft grillspett förut? Det är ju helt suveränt!
 
Igår blev en låååång dag med Henrik Schyffert-möte, avtackning av Långa Farbrorn samt lite stilla jobbande hemma på eftermiddagen. Jag är lite mör idag, men det är å andra sidan bara en dag kvar (förutom den här då.... så två egentligen) innan midsommar och bara en vecka kvar till semester. Förmodligen åker vi ut till sommarstugan redan idag. Oj vad grillspett jag ska producera ett par dagar framöver här! 

2 kommentarer:

  1. Grattis till vinsten! Håller med dig, håller inte på och änkar, gillar på FB och skyltar och har mig till något som jag inte läser eller gillar. Och även om jag gillar så orkar jag inte alltid hålla på och fixa.
    Angående Pata Negra karrékotletterna så finns det inget speciellt recept. Maken knallade bara in på ortens saluhall där de importerat några små PataNegragrisar från Spanien och styckat upp. Pata Negra grisar är små svarta grisar av den iberiska rasen och föds upp på enbart ekollon som ger köttet lite nötig smak. Vi saltade och pepprade och grillade som vanligt. Otroligt saftig och gott kött!
    Man kan beställa köttet på nätet såg jag. Bla här: www.johanihallen.se.
    Lycka till och kramar!

    SvaraRadera

Vassego, här är Pratpinnen!