måndag 6 augusti 2012

Hey ho let´s go- augusti är här

Jag hade förmånen att få ha en fantastiskt lång helg! Ja, inte egentligen men den kändes väldigt lång och vilsam. Både roliga saker, nyttiga saker och vila hanns med, annars brukar det mest vara det ena eller det andra känns det som ibland? Men nu har jag afterworkat med Dr Evil, stadsvandrat med Molla, legat platt på rygg på altanen, ätit god mat, åkt räkkryssning med den seniora delen av la familia, tvättat en massa och promenerat. Som hittat!
 
Och  nu väntar ny arbetsvecka, som börjar med service på bilen... mindre rolig post, inte bara för att det kostar som en och en halv njure utan även för att den auktoriserade verkstaden ligger i grannstaden (det ligger en i min stad med, men de är kända för att vara ena riktiga lurendrejare, och intrycket vi fick när vi försökte köpa en bil av dem var inte särskilt bra ens då, så vi väljer att ta oss till en annan verkstad, och tack och lov är den som ligger näst närmst otroligt bra att ha att göra med!)
 
Ett djur har bitit mig på benet! Ingen direkt ovanlighet såhär i sommartider, men det här var lite utöver det vanliga? Jag har typ en röd, svullen mandarin på benet, vilket medför att det ser ut som att jag går runt med ett babianarsle istället för knä? Mycket irriterande och inte så estetiskt......
 
Augusti har börjat. Mer kräftskivor, månskenspromenader och tända ljus mörka stjärnklara nätter åt folket!

5 kommentarer:

  1. Ja, mer av allt det där och bort med betten ju! Kram på dig

    SvaraRadera
  2. Det är väl en broms som har tagit sig en tugga. Äckliga odjur det där. Har också haft en lång helg! Det var så himla skönt att jobba halvdag en fredag så jag fnular på att byta min i normala fall halva tisdag mot halv fredag.......
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och apropå lite dodgy verkstäder, fick höra att om du lämnar bilen på vissa verkstäder i Malmö kan det hända att dom används till lite ljusskygg verksamhet.......

      Radera
  3. Såna bra helger kan kännas som en hel veckas semester!
    Men babianarslet kunde du ju fått slippa!
    Kramar

    SvaraRadera
  4. Ja g skriver under på det sista! Hoppas det går bra med bilen så att det inte kostar en njure:) kram Nilla

    SvaraRadera

Vassego, här är Pratpinnen!